Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Nieuwe eurostar-treinen: waarom ICE?

Gestart door cyberbeast, 11 februari 2011, 20:10:37 PM

cyberbeast

De nieuwe eurostar-treinen zijn ICE-stellen als ik het goed heb.
Waarom is voor ICE gekozen?
Zijn de (oude) TGV's niet betrouwbaar (meer)?
Waren de AGV's nog niet klaar?

 

dgrr57


marc goovaerts

Van de ICE is er al meer keuze op schaal ? [;)]

itchy

Door zelf bij Siemens te bestellen tracht Eurostar zich te wapenen tegen de nakende concurrentie door de DB volgens mij. De kans dat DB hst's gaat bestellen bij Alstom is nl. nihil... Het zijn trouwens ook geen gewone ICE's.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TimT


Dit zijn ze dan :p
Siemens heeft de aanbesteding van Eurostar gewonnen en daarop is Alstom Calimerogedrag gaan vertonen, door dit vervolgens aan te vechten bij de Europese mededingingsautoriteit;
Alstom was te laat met de ontwikkeling van hun modellen dus eurostar heeft gekozen voor Siemens
Groeten Tim

vanmiegroet

Ziet er wel schoon uit maar de grote van de foto, iets niet te groot?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN


itchy

Ja Erwin... ??n stelletje is 4m60 lang op schaal H0... begin maar al wat koepelbogen bij te maken... [:D]
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zoiets in model h?!![:p]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Ja Itchy , dat is wat veel van het goede h? , maar voor mij hoeft hij echt niet uit een volledige stam te bestaan hoor , met de helft ben ik al meer dan content.[^]

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

cyberbeast

Die foto's staan al een tijdje op het net. Ik dacht eerst dat het om een goede Photoshop ging. Ze zien er echt goed uit.
 

Gerolf

Ik heb de afbeelding verkleind - veel beter voor de leesbaarheid van dit draadje [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw