Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Transformatoren

Gestart door marago, 21 januari 2011, 13:01:49 PM

marago

Hallo!

Ik heb op de zolder een oud LIMA-treintje gevonden.

Ik ben bezig om alles opnieuw in dienst te nemen.

Mijn probleem: ik heb te weinig transformatoren en ik vraag mij af of ik enkel LIMA-transformatoren mag gebruiken.

Wie kan mij helpen?


Marago

Klaas Zondervan

Je kan elke trafo gebruiken die 0 tot 12 volt gelijkspanning levert.
Dus b.v. een trafo van Fleischmann, Trix of Roco is geschikt.
M?rklin trafo's niet, die geven wisselspanning en daar houdt een Lima treintje niet van.

marago

Bedankt!

Nu, bij Fleischmann bij voorbeeld gaan bepaalde transformatoren tot 14 of zelf 16 V...
Is het echt een probleem?


Marago

ysbeer

Hallo
Je schrijft te weinig transformatoren.
Hoeveel zijn dat er dan.
Ik denk dat je zeker bij een eenvoudige analoge baan (in opbouw)aan een trafo genoeg hebt
Zo een oude LIMA trafo,die regelbaar is,doet het prima.
Op draaien tot je trein een mooie snelheid rijdt en dan laten rijden op die snelheid.
Dan zal er zeker niets kapot gaan.
Geef nog eens wat meer info over wat je wil gaan doen.
wim

marago

Misschien zie ik het te groot....
Ik heb enkele wissels die ik wil gebruiken, zo ook een stattion met meerdere spooren, en natuurlijk accessoires zo als spoorseinen, overwegen enz... zouden ook moeten functionneren.

Misschien ben ik overmoedig, maar een gewone ovale baan op een triplexplaat interesseert mij niet.

Hopelijk ben ik met deze verlangens niet te brutaal geweest!

Thanks in advance.


Marago

hobbyist