Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

keerlusmodule lenz

Gestart door stoomloc, 06 januari 2011, 13:27:18 PM

stoomloc

hallo,

Mijn sporen worden digitaal gevoed door een beginset van Roco met een multimuis. Ik ben van plan van een locdepot te bouwen. Ik zou al mijn sporen die aan de draaischijf verbonden zijn isoleren. De draaischijf zou ik dan aansluiten over een keerlusmodule van Lenz LK200. Zal dit geen problemen geven met mijn digitale transfo en in kortsluiting gaan ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groeten,

Wim

conducteur

Neen, want je keerlusmodule zal ervoor zorgen dat de stroom op de draaischijf wordt omgepoold als, of net voor er kortsluiting optreed zodat je centrale daar niets van zal merken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

stoomloc

Bedankt Rian.

Ik weet wat de volgende aankoop is.

Groeten,

Wim

INFO

Ik denk dat je voor de prijs van een LK200 een complete draaischijfdecoder kunt kopen inclusief de ompoler voor de draaischijf brug.
http://www.ldt-infocenter.com/netherland/downloads/ttdec_12_nl.zip

De TT-Dec dus.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

stoomloc

Wim,

Bedankt voor de reactie. Ik zal dit even bekijken.

Wim

stoomloc

citaat:
Geplaatst door INFO

Ik denk dat je voor de prijs van een LK200 een complete draaischijfdecoder kunt kopen inclusief de ompoler voor de draaischijf brug.
http://www.ldt-infocenter.com/netherland/downloads/ttdec_12_nl.zip

De TT-Dec dus.





Wim,

Ik heb dit even bekeken : Lenz LK200 50 euro en een TT-dec-B 73 euro, TT-Dec-F 89,99 euro en TT-Dec-G 99 euro en daarbij moet je nog de DSU 10 euro rekenen. Als ik de rekening maak, is de LDT toch duurder.[:0] Wim, misschien kan je me wel een reden geven om toch de TT-DEC te nemen, maar de vraag is of ik de TT-DEC wel met een Multimaus van Roco kan programmeren.[?] Heeft iemand hier ervaring mee ? Indien dit niet het geval is zal ik een andere oplossing moeten zoeken, want ik heb geen zin om mijn Multimaus in te ruilen voor een veel duurdere centrale.

groeten,

Wim

INFO

Omdat je dan je draaischijf kortsluitvrij kunt berijden, en dat je hem eventueel via een computerbesturings programma kun opnemen in de automatisatie van je baan.

De TT-Dec is DCC compatibel, is dus met elke centrale die dat ondersteund te programmeren, dus ook met de Roco Multi-Maus.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

conducteur

Met een lenz module (of gelijk welke andere vergelijkbare) zal het ook werken hoor, en dan zonder pc.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

Conducteur,

De TT_Dec werkt ook en ook zonder PC, alleen opent die wel de weg naar....de eventuele toekomst.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

stoomloc

Wim,

Nogmaals bedankt voor de info.[:)]

Mvg

Wim