Kurk

Gestart door Peter, 05 januari 2011, 19:40:00 PM

Peter

Op mijn vorige baan heb ik als geluidsdemping gebruikt gemaakt van kurk strips zoals die vij goedkoop aangeboden werden door ER-decor enz. Die kanden makkelijk gelijmd worden op de bodemplaat mat bv. Pattex kontaktlijm.
Voor mijn nieuwe baan gebruik ik kurk op een rol van 50 cm breed en xx meter lang. Deze te lijmen met een tube, of een bus Pattex lijkt me nogal een opgave. Bestaat er een ander soort lijm dat wat makkelijker is aan te brengen een geen zware solvent geur gedurende uren achterlaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Alain

Peter

Voor mijn kurk te lijmen heb ik gebruik gemaakt van Ms Polymeer Parketlijm van Soudal. Het grote voordeel van deze lijm vind ik persoonlijk dat ze niet uithard maar elastisch blijft. Aanbrengen met een gekartelde spatel.

Misschien hebben andere mensen andere idee?n.

Durango

Ik heb mijn kurk verlijmd met gewone witte houtlijm. De droging duurt misschien wat langer maar het blijft nog steeds goed zitten.[:)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

ToThePoint

Houtlijm heeft de neiging geluid te versterken.
Heeft ooit in een artikel van msm gestaan.
Houtlijm word te hard dus.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Als de houtlijm te diep in je kurk intrekt, gaat het dempende effect van je kurk inderdaad verloren.
Kontaktlijm is beter, of misschien is boekbinderslijm een oplossing.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Ik verlijm het rubber onder de sporen met lijmstiften voor een lijmpistool.
Dat is sneller dan secondenlijm en hangt ogenblikkelijk muurvast.
Ge krijgt dat er niet af zonder beschadigingen.
En de lijm blijft redelijk flexibel.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

gjvdz

Ga naar Santana kurkvloeren en vraag daar een pot lijm om deze kurk te verlijmen.
Ik heb kurk op mijn rolluikkasten in mijn kamer geplakt (kwestie van een prikbord te hebben) ik heb dit ook met zo'n rol gedaan.
Daar hebben ze me direct een speciale lijm gegeven.
Je moet deze aanbrengen even laten liggen en dan bevestigen en aandrukken. Geloof me het zit Vast[;)]
Mvg Giel-Jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ga naar Santana kurkvloeren en vraag daar een pot lijm om deze kurk te verlijmen.
Ik heb kurk op mijn rolluikkasten in mijn kamer geplakt (kwestie van een prikbord te hebben) ik heb dit ook met zo'n rol gedaan.
Daar hebben ze me direct een speciale lijm gegeven.
Je moet deze aanbrengen even laten liggen en dan bevestigen en aandrukken. Geloof me het zit Vast[;)]



Lijkt me sterk verdacht op de werkwijze van kontactlijm.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

Heb toch maar Pattex contactlijm genomen, ondanks de stank die nu op de zolder hangt.[:0]
Even het zolderraam openzetten zal wat helpen vermoed ik.
Met vriendelijke groeten
Peter

gjvdz

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ga naar Santana kurkvloeren en vraag daar een pot lijm om deze kurk te verlijmen.
Ik heb kurk op mijn rolluikkasten in mijn kamer geplakt (kwestie van een prikbord te hebben) ik heb dit ook met zo'n rol gedaan.
Daar hebben ze me direct een speciale lijm gegeven.
Je moet deze aanbrengen even laten liggen en dan bevestigen en aandrukken. Geloof me het zit Vast[;)]



Lijkt me sterk verdacht op de werkwijze van kontactlijm.

Wel eigenlijk is dit ook zo [:p]
Met dit verschil dat deze speciaal voor dit materiaal gemaakt is.

Mvg Giel-Jan

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Heb toch maar Pattex contactlijm genomen, ondanks de stank die nu op de zolder hangt.[:0]
Even het zolderraam openzetten zal wat helpen vermoed ik.



lijkt mij een zeer wijs besluit,en zoals men altijd zegt "de lucht is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid" [:D][:D][}:)]
wim

rudy21

citaat:
Geplaatst door Peter

Heb toch maar Pattex contactlijm genomen, ondanks de stank die nu op de zolder hangt.[:0]
Even het zolderraam openzetten zal wat helpen vermoed ik.


bison tix is goed voor de kurk rollen
groet rudy

stoomlok

Ik gebruik kurk van de rol.Vastleggen doe ik met....nietjes.
Is praktisch als de kurk niet goed ligt,gewoon nietjes verwijderen en goed leggen.Ik niet enkel aan de zijkanten en daar waar de kurk tegen elkaar komt ( stootranden )
Groetjes Heinz
h.sel