Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Noch-Gras-Master

Gestart door domie-o2, 01 december 2010, 18:00:30 PM

domie-o2

Beste treinliefhebbers,

Tijdens het gebruik van m'n Gras-Master is blijkbaar de rode draad losgekomen.
Het ene uiteinde gaat richting batterij  maar waar het andere uiteinde aansluiten????? Op of in de verpakkingsdoos is er geen schema te vinden.
Voor de personen die er een hebben,ge kunt alles terugvinden binnenin het omhulsel of handvat.Ge moet enkel de bovenste dop met de hand losdraaien om de bedrading te zien.
Wie kan er me helpen dit euvel op te lossen?

Dominiek.

Peter

Hallo Dominiek,

De rode draad zit vast aan de twee-polige batterijklem. Aan de andere pool is de zwarte draad bevestigt.
Het toestel is namelijk voorzien voor de rechthoekige batterijen met de aansluitingen lans dezelfde kant
Met vriendelijke groeten
Peter

domie-o2

Hoi beste vrienden,

Het afgelopen weekend zelf op onderzoek gegaan betreffende de aansluiting van de losgekomen rode draad.
Het is inderdaad juist wat peter hierboven schrijft - nml dat  het ene uiteinde is bevestigd aan de batterij.Maar de vraag blijft; het andere uiteinde van de rode draad? Er is geen schema of beschrijving meegeleverd.
Ik ben dan als volgt tewerk gegaan;

Men dient dus eerst de bovenste dop van het handvat los te draaien.
Vervolgens batterij met aansluitklem voorzichtig uithalen uit de koker.
Als men dan in de koker kijkt zie je een printplaatje zitten die met een schroefje is vastgemaakt doorheen de koker of handvat.Dit schroefje dient niet losgemaakt te worden -naderhand proefondervindelijk vastgesteld -
Op het printplaatje is er een opstaand soldeerpunt van zo'n 4tal mm.
te zien.
Het is op dit opstaand soldeerpunt dat het andere uiteinde van de rode draad dient gesoldeerd te worden.
Let wel op; dit soldeerpunt ligt wel zo'n 4 tal cm binnenin de koker;
enige voorzichtigheid tijdens het solderen is ten zeerste aan te raden.

Ik vermoed dat de rode draad losgekomen is door het op en neer bewegen van de grass-master.
Achteraf lijkt het simpel,maar zonder schema en slechts een kleine basiskennis van electriciteit.......
Dus mede-hobbyisten,als ge hetzelfde probleem voor hebt, (hopelijks niet)ik heb het opgelost volgens bovenstaande beschrijving!

Dominiek


Paulogic

Goed dat je het kunnen oplossen hebt.

Als het verkeerd zit riskeer je enkel een nieuw kapsel...
ook rechtopstaand en dat is toch in ![:D]
mvg,
Paul(ogic)