Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Stoomlokomotieven stelplaats Merelbeke

Gestart door ronny-vdv, 30 november 2010, 18:40:45 PM

ronny-vdv

Beste,

Ik ben op zoek naar info welke stoomlokomotieven aan de stelplaats Merelbeke toevertrouwd werden ?

Ik heb al veel boeken over stoomlokomotieven, maar kan nergens de stelplaats ervan vinden.

Wie kan mij helpen ?

ronny-vdv8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

dieselfreak

Ronny,

De stoomlocs die zeker in Merelbeke waren ondergebracht zijn de rangeerlocs type 50, 51, 53 en 58. Verder stoomlocs van het type 7, 29, 64 en 81. Mogelijk waren er nog andere stoomlocomotieven aan de stelplaats Merelbeke toegewezen maar daar heb ik in mijn documentatie geen harde bewijzen van gevonden. Wellicht kan iemand anders dit lijstje verder aanvullen.
MC

ronny-vdv

@dieselfreak,

Mijn vader heeft in Merelbeke het stoomtijdperk op laatst meegemaakt. Van hem weet ik dat de loks 7, 29, 64, 81 zeker in Merebeke waren.

Hoe kan ik te weten komend welke stoomloks in Merelbeke bleven ?

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

@dieselfreak,

Mijn vader heeft in Merelbeke het stoomtijdperk op laatst meegemaakt. Van hem weet ik dat de loks 7, 29, 64, 81 zeker in Merebeke waren.

Hoe kan ik te weten komend welke stoomloks in Merelbeke bleven ?

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]

Binnenkort verschijnt er een boek over de spoorweggeschiedenis van Gent, wellicht komt hierin ook de stelplaats Merelbeke ter sprake. Het boek heet "Gent op het spoor" en is verkrijgbaar bij Uitgeverij Snoeck. En misschien dat de archiefdienst van de NMBS hierover ook nog wel informatie heeft.
MC