Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

iNFRABEL OP LIJN 73

Gestart door Stefke, 27 november 2010, 15:33:53 PM

Stefke

Hoikes,
donderdagmorgen  jl tss 8u30en 8u45 tweelocs reeks62 van infrabel met sleep tegengekomen bij het inrijden van Station Kortemark. Ze kwamen uit de richting De Panne. Daar het nog donker was kon ik niet goed zien wat ze met zich meesleepten. Heeft iemand meer info hierover?

2012

citaat:
Geplaatst door Stefke

Hoikes,
donderdagmorgen  jl tss 8u30en 8u45 tweelocs reeks62 van infrabel met sleep tegengekomen bij het inrijden van Station Kortemark. Ze kwamen uit de richting De Panne. Daar het nog donker was kon ik niet goed zien wat ze met zich meesleepten. Heeft iemand meer info hierover?

werftreinen, spoor in diksmuide word heraangelegt, deze morgen stonden ze (ondergesneeuwt) op de koer te Diksmuide

Poyaud

In Diksmuide worden de perronsporen gesaneerd.Momenteel staan loco's 6219 en 6229 daar. De 19 zal dinsdagmorgend vervangen worden door 6228 , aangezien deze op onderhoud moet naar Merelbeke. 1 loco staat normaal reserve te Diksmuide maar aangezien de treinen beladen met vuile grond vaak te zwaar beladen zijn , wordt met een treinschakeling gereden. De wagens gaan naar Kortrijk om daarna verder te rijden naar Lauwe , waar de wagens gelost worden .

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Poyaud

In Diksmuide worden de perronsporen gesaneerd.Momenteel staan loco's 6219 en 6229 daar. De 19 zal dinsdagmorgend vervangen worden door 6228 , aangezien deze op onderhoud moet naar Merelbeke. 1 loco staat normaal reserve te Diksmuide maar aangezien de treinen beladen met vuile grond vaak te zwaar beladen zijn , wordt met een treinschakeling gereden. De wagens gaan naar Kortrijk om daarna verder te rijden naar Lauwe , waar de wagens gelost worden .

Heb je enig idee hoe laat die 62'er zal worden overgebracht?
Is het een gewoon onderhoud van de 6219? Dus ze gaan hem niet overschilderen?
Spoorse groeten
Dimitri

Stefke

citaat:
Geplaatst door Poyaud

Dus die loc's staan daar het hele weekend?

Poyaud

30/11   Fkr tw 08:10    Fik 09:14  96944

Fik 10:20       Fkr tw 11:29  96945

Denk wel dat die 2 loco's daar blijven staan dit weekend.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Poyaud

30/11   Fkr tw 08:10    Fik 09:14  96944

Fik 10:20       Fkr tw 11:29  96945

Denk wel dat die 2 loco's daar blijven staan dit weekend.

Oei, zo vroeg[:D]
Ben jij de bestuurder daarvan?
Ik denk dat ik die wel ga spotten...
Spoorse groeten
Dimitri

Poyaud

Ja .
De uren zijn wel theoretisch natuurlijk [:)]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Poyaud

Ja .
De uren zijn wel theoretisch natuurlijk [:)]

Ja, dat kennen we...
Misschien ga ik je spotten, maar ik weet het niet, ze geven enorm slecht weer he, en om dan in de kou te staan wachten op iets dat wel zal komen, maar wanneer..
Spoorse groeten
Dimitri

Poyaud

Ook woensdag 01/12 zijn er ritten op L73 met 6202+6212 (overbrengen ballast)
Uren nog onbekend.

Poyaud

Ondertussen zijn de werkzaamheden in de nacht afgeschaft door de vrieskou. Momenteel staan 6228 en 6229 te Fik.