Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Marklin 37672

Gestart door Anarchy, 04 september 2005, 16:57:49 PM

Anarchy

Hallo, de marklin 37672 => NMBS 205.007 is al ongeveer een jaar in mijn bezit. Vandaag ondervond ik dat de loc schokkerig reed, hij trok zo met snokken. Ik doe hem dus open en doe een druppeltje olie op de twee punten zoals in het boekje. Ik zet hem op de baan (zonder de kap) en hij rijd nog niet goed en na 1 min valt hij uit, hij rijd trug 20cm val weer uit, rijd trug 20cm valt weer uit enzovoorts. Opeens zag ik ook dat er een klein beetje rook uit de loc kwam en ik voelde daarnet aan de decoder en die was na heel ff rijden gloeiend heet ?

n/a

#1
Je hebt twee jaar garantie op een loc die bij een erkende handelaar is gekocht. Decoder kan om verschillende zaken heet worden meest voorkomende is koolborstelstof in de motorruimte en verstopping van inkervingen op het anker van de vijfpolige motor.


Break302

#2
Dag Anarchy

Dat rook signaal zal wel van de anker gekomen zijn , die er de brui heeft aan gegeven !
Dat is een veel voorkomend probleem met de die versie van motor ! [:(]
Twee jaar garantie ! Ge kunt proberen , maar ik heb het mee gemaakt en gewoon een anker en het werk van de heren in Duitsland kunnen betalen omdat de deze laatste zogezegd te veel gesmeerd was en toch nauwelijks gereden had ! [}:)]

Groetjes Break302 Jos

Steven 1/43 modelling

#3
De laatste tijd ook wat miserie [:(]met deze Marklin lok, maar dankzij jullie reacties uit het verleden (2005), de klus zelf kunnen klaren. [:D]
De decoder werd na 17 seconden gloeiheet[}:)], het probleem was dus stof in het klokanker. Stof kan der inderdaad niet uit, alles eens rustig bekeken en opnieuw proper gezet, heeft nog nooit zo goed gereden [:p]
Zo zie maar dat eens neusen in het archief ook wonderen doet !!![:)]

dikken

#4
Ik heb hetzelfde voorgehad met dezelfde lok! blijkt dus dat de trommelcollector van het anker van heel slechte kwaliteit is. Hij slijt heel snel in waardoor de weerstand groter wordt. De decoder probeert dus meer vermogen naar de lok te sturen en oververhit waardoor die in veiligheid gaat en uitslaat.

Anker vervangen is de boodschap!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Fretbol

#5
Ik heb deze loc ook onlangs binnen gebracht voor herstelling. Het bleek inderdaad het anker te zijn. Blijkbaar komt er koolfstof in de groeven van het anker waardoor de lok er na een tijdje helemaal mee stopt.

Ook bij mij kwam er rook uit de decoder. Herstelling was heel snel gedaan ( anker vervangen ) en heeft mij maar 15 euro gekost. Nu is de lok weer zo goed als nieuw

Fretbol [;)]