Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Kopergroene verf

Gestart door vyncky, 17 november 2010, 12:35:04 PM

vyncky

Ik ben een oud Fallerkerkje aan het restaureren. Nu moet ik enkel de torenspits nog schilderen. Ik had deze graag in het  kopergroen gehad, zoals dit op volgende foto:
imghttp://lijn-12.be/TEMP/FranziskanerkircheGraz20070.jpg/img

weet iemand met welke kleur verf (en merk) ik dit het best kan benaderen?

Alvast bedankt

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Zoek eens een verf met de kleur olijfgroen. Dat komt hele dicht in de buurt.

vandomm

Op het internet kun je van diverse merken bv. Humbrol of Vallejo de kleurenkaart uit printen . Dan zie je alle kleuren , evt. met artikelnrs , gemakkelijk om te bestellen.

succes.
Cees .

Stefan Appelmans

Neem uw foto en ga naar de modelwinkel.
Kijk in alle verschillende merken, Humbrol, Revell, Modelmaster, Tamiya, Gunze, Vallejo enz.
Kies de kleur het dichtste bij. Wel mat natuurlijk.
stefan.

PeterC

Voor vele kleuren die niet 'in een potje' bestaan, gebruik ik enkele basiskleuren (olieverf of acryl) en neem ik een kleurenkaart erbij en begin ik zelf te mengen tot ik het juiste kleur heb.  Je kan op die manier ook heel gemakkelijk wat variatie in je kleuren brengen.
Groetjes, Peter


hobbyist

Ik heb het ooit gedaan met de sierlijsten die je kunt kopen in de meeste doe het zelf zaken. Helaas vind ik de uitleg niet meer terug. deze folder kan je nog wel bekomen ij de doe het zelf zaken . Het was een groene folder waar op de achterkant de hele uileg stond. Je had er twee kleuren verf voor nodig ( een bruine en een groene )en een potje goudwas. Het potje met goudwas kan je waarschijnlijk wel krijgen in de beste verfwinkels en ook wel bij schleiper Je kan deze was dacht ik ook in brons en zilverkleur krijgen. Voor zover ik mij nog kan herinneren moet je eerst de donkere verf gebruiken, daarna de groene kleur wat de oxidatie nabootst en als alles droog is hier en daar wat van die was op smeren. Ik denk ook wel dat je goedverf kunt vinden en dan hier en daar wat met een droog penseeltje wat uitvegen. De juiste benaming is eigenlijk patineren. Als je patineren in google intypt zie de vele mogelijkhden.

railman56

in MSM39 staat een artikel van Jacques Le Plat over een brons oorlogsmonument en het schilderwerk, of anders oxide groen (nr 120) van humbrol?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

vyncky

Bedankt voor de talrijke reacties!
Zie hieronder het resultaat:
VOOR:


NA:



Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

conducteur

Is dat hetzelfde? ZEER Mooi gedaan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Zeer geslaagde verbouwing!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric

Knap Yannick, nu nog een gouden kikske erop en het is af. [;)][:D]

Gerolf

Mooi, man. Nu nog de rest van het kerkje wat verweren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

mooi werk, geslaagde onderneming
klein woordje uitleg hoe dit gedaan is altijd welkom
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

marc goovaerts

Bijzonder geslaagd. Maar inderdaad, buiten de koepel, is de onderhoudsploeg gisteren gestopt met de hele kerk een nieuwe laag te geven. Als je de koepel zo mooi kan maken, dan moet de rest voor jou wel kinderspel zijn ?

vyncky

bedankt voor de talrijke reacties!

Het is inderdaad hetzelfde kerkje, op de torenspits na.
@ Eric: 't zal geen kikske worden, maar enkele duifkes op het dak
citaat:
Gerolf Geplaatst - 06/01/2011 : 00:59:02
Mooi, man. Nu nog de rest van het kerkje wat verweren?


Ik  kreeg na het dak ook een beetje dat gevoel. Nu heb een tijdje gegoogled naar soortgelijke kerken, of die wit geschilderd waren, en op enkele na zijn deze 'redelijk' (eigenlijk vrij) proper.
Als iemand andere foto's heeft zijn deze steeds welkom!!
Het kerkje situeert zich in tijdperk III rond 1960, werden deze gebouwen toen niet vrij goed onderhouden?

@railman56
Bedoel je het dak?
Dit heb ik gespoten met Pastel Green, 70885 van Vallejo (Model Color)
Vervolgens een laagje matte vernis op gespoten (bij een eerste poging kwam de verf van het dak bij het verweren.
tenslotte met Grimmy black van polyscale het dak gedrybrushed

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)