Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Reeks 28 in de problemen!!

Gestart door ERVIN, 05 november 2010, 23:24:37 PM

Bert Ossevoort

Sicco ,
dan lees ik het verkeert denk ik ,had begrepen dat de virm juist meer problemen heeft dan ander materieel ,en daar zie ik dan het oudere plan v voor ter vergelijking ,maar die blijkt juist ligter ,
en dan heb ik het gewicht nog oneerlijk verdeelt totaal gedeelt door het aantal assen maar de motor bakken van de virm zullen zwaarder zijn .
Maar ik maak daar geen punt van ,wilde alleen aangeven dat de virm zwaar is en niet relatief ligt ,in vergelijking met andere treinstellen ,mijn voorbeeld plan v .
En mijn vraag is dan ook zijn ze te ligt?
Het probleem zit meer in de andere, aangehaalde rem techniek,en elektronica die de traktie beperkt .
Erwin ,
in nederland is het als[bij NS] de lok zijn dienst begint is er controle,
tijdens de dag bij het  beginnen van een andere trein ,maar als het zand op is kan er maar op een beperkt aantal plekken gevult worden,maar bij ons minder van belang dan in de goederen wereld  
Bert.

Geert

Amaai,
dit gaat allemaal mijn petje te boven. Maar ik leer hier graag van bij.[:)]

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

B-Cargo

800 kilogram zand in een 28! De silo in Aachen was vrijdagnamiddag al leeg en in Antwerpen lag de vulinstallatie stil. Defect? Dat zou morgen, maandag, nagekeken worden!

TreinTeLaat

is dat zand om op de sporen te gooien of om de 28 zwaarder te maken?

itchy

min of meer op de sporen, meerbepaald tussen de wielen en de sporen.
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

is dat zand om op de sporen te gooien of om de 28 zwaarder te maken?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

800 kilogram zand in een 28! De silo in Aachen was vrijdagnamiddag al leeg en in Antwerpen lag de vulinstallatie stil. Defect? Dat zou morgen, maandag, nagekeken worden!



Is terug in orde, was een kinderziekte: een veiligheid t? nipt afgeregeld en hij detecteerde dat er geen zand meer was...

B-Cargo

inderdaad, gelukkig snel terug in orde in Antwerpen, en in Aachen is er ook weer zand geleverd! Vanochtend is er weer een trein gestrand op de helling van Aachen>Montzen. Even de Schiebelok ertegen en hup weer weg [:)]