Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Nieuw project : van erts tot staal.

Gestart door ERVIN, 29 oktober 2010, 22:50:14 PM

ERVIN

Omdat ik hier met een wel erg scherpe bocht zit , die mij constant irriteert , heb ik besloten om mijn baan nog een beetje uit te breiden...:I

Het is niet veel hoor , maar ik ga dus een schaduwstation bouwen , achter de wand waar ik nu zit , als ik mij dan 180? draai kan ik zo recht in mijn schaduwstation kijken , als ik de deur open zet natuurlijk.:o)

In dat schaduwstation komen enkel goederentreinen te staan , voor de reizigerstreinen heb ik plaats genoeg voorzien.En dan is die vervelende scherpe bocht weg , die draait dan achter mijn schaduwstation.

Nu speel ik met de gedachte om die goederentreinen doorheen die muur te laten rijden , maar tegen die muur wil ik een grote hoogoven-installatie gaan plaatsen , zodat het lijkt dat die goederentreinen binnenin die hoogovencentrale rijden.

Er zullen ook nog enkele sporen langs die installatie lopen zodat bvb. een autotrein langsheen die centrale naar het schaduwstation kan rijden.

Ik weet dat Trix een machtige hoogoveninstallatie in zijn gamma heeft ( heeft ooit ergens in ??n van de MSM's gestaan bij de nieuwigheden van Nurnberg)maar ik heb deze centrale nog nooit nergens gezien , dus daarom mijn vraag , heeft er iemand foto's van deze installatie , weet er iemand hoe breed deze installatie is en waar dat ze te verkrijgen zou zijn.

Op de site van Trix heb ik niets terug gevonden , en bij Google is het ook maar mager gesteld , dus hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen??

Waarvoor dank uiteraard.;)

Metpetergaathetbeter

Ervin,
De documentatie die je zoekt staat in catalogus van Trix 2009.Je kunt die nog altijd downloaden.Laat eens wat weten als je gevonden hebt wat je zoekt.
Ik heb een vriend in de club die een onderdeel van de staalfabriek(welke??????)gekocht heeft en die ze mogelijks wegdoet.Als je geinteresseerd bent laat eens iets horen(en voor wat je geinteresseerd bent),mogelijks zie ik hem dit weekend of ten laatste zie ik hem in de club op maandag.Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter


ERVIN

Waarvoor dank , maar bij Trix staat niet diegene die ik zien staan heb in MSM , ik zoek het even op.

ERVIN

Ok? gevonden , het staat dus in MSM Nr. 68 op blz.57.
Dat gebouw wil ik dus tegen mijn muur gaan plaatsen , waarachter dus mijn schaduwstation komt te liggen.[:p]

Metpetergaathetbeter

Irvin, om je in de mood te brengen   http://www.franhuette.de/41915/41858.html
toch deze sites eens bekijken
Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Irvin, om je in de mood te brengen   http://www.franhuette.de/41915/41858.html
toch deze sites eens bekijken
Groeten Peter[;)]


OMC

Misschien beter een cementfabriek plaatsen voor die muur, dan moeten je treinen niet te ver rijden om het gat in de muur verder af te werken ... [:D][:D] Grapje natuurlijk! Lijkt me een mooi plan om die vervelende bocht, waar je sowieso al snelheid verliest, weg te werken. Heb je al enig idee hoe je het schaduwstation gaat laten werken qua kering van de locs? Wissels, rolbrug, ... ?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Interessant plan Erwin!
Er zijn ook nog de gebouwen van Walthers Cornerstone die ooit ns door Trix zijn uitgebracht...

In alle geval is er veel potentieel om alles "fraai" te vervuilen [:D][:D][:D]

Succes met je plan![;)]

PS: wat info...



http://www.walthers.com/exec/productinfo/933-2973
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Die fabriek van Walthers heeft wel iets, misschien bruikbaar op men baan  ;)
toch nog iets gevonden uit al die oude draadjes, de meeste draadjes hebben totaal geen inhoud meer, eerder stoffig en grijs  :(

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 25 januari 2015, 08:54:02 AM
eerder stoffig en grijs  :(
of ijzerertsstof of stof tot nadenken !

Groeten Peter ;)

Peter

Trix heeft/had prachtige modellen. (Evan weet daar meer over)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jefftrack

De fabriek en gebouwen van Trix zijn dezelfde als die van Walthers en bij Trix niet meer leverbaar maar bij Walthers nog wel.

Verder een leuk thema maar als je de Hoogoven goed wil weer geven dan heb je wel behoorlijk wat ruimte nodig. In plaats van de Hoogoven kun je wellicht ook kiezen voor de sinter instalatie en bij behorende op stel sporen.

Jeffrey

PeterVG


Zelf koos ik ook voor het thema hoogoven als binnenkomer voor de modelbaan. Omdat ikzelf niet zo veel plaats heb om dit thema uit te beelden hou ik de uitbeelding van de hoogoven beperkt tot de verlaadinstallaties waar treinverkeer mogelijk is. De hoogoven zelf wil ik op de achtergrondplaat schematisch weergeven een beetje wazig zoals op onderstaande foto.



Net als in Luik zal mijn hoofdlijn onder de hoogoven verdwijnen gecamoufleerd door enkele industriƫle gebouwen en zoals beschreven door een imposante achtergrond tekening.



loebaske

prachtige foto....moet eposant zijn zo een baan