Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Marklin rails

Gestart door hotshot, 24 oktober 2010, 23:58:05 PM

hotshot

Hallo

Ik had vroeger een baan in M-rails maar ik ga nu herbeginnen op een andere locatie. Ik wilde mijn M-rails hergebruiken maar enkele ervaringen van testopstellingen voldoen toch niet helemaal. Daarom wil ik even alle marklinrijders vragen welke van de twee andere sustemen (C en K) jullie voorkeur dragen en waarom.

Ik dacht zelf de stap naar K te zetten?

Ludwig

Ik gebruik k rails, omdat ze er vrij realistisch uitzien tegenover de c rails.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Paulogic

C als testbaantje, K voor definitieve baan.
Ok K is code 100 maar hierdoor ook heel goed contact voor
digitaal rijden.

lees : code 100 = hogere en bredere spoorstaven.
(als ik mis ben, schiet maar he... [8D])
mvg,
Paul(ogic)

cyberbeast

K voor het realisme.
C als je geen vaste baan hebt.
Beiden zijn even goed dacht ik.
 

Johnnytrein

Ik gebruik C rails behalve in mijn loc depot.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

gjvdz

Ik ben een vast c-rail gebruiker en heb er geen slecht woord voor over.
Ik ben van mening dat je ook met c-rails in staat bent om een prachtige baan te ontwikkelen.
Het enige 'nadeel' is volgens mij dat je er geen flexrails in hebt.
Mvg Giel-Jan

Paulogic

Nog niet te lang ervaring met de C's maar misschien kunnen de wisselaandrijvingen die eronder zitten wel voor problemen zorgen.
Hoe krijg je die er hemelsnaam uit als ze stuk zijn. Een opening
onderin heb ik efkes getest met een mini-opstelling maar daar kreeg
ik die er al niet meer in(uit wel) dan lukt het bij een grote baan
waar je geen plaats hebt absoluut niet. Toch niet als er
een schaduwstation onder zit.
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

citaat:
Geplaatst door gjvdz

...
Het enige 'nadeel' is volgens mij dat je er geen flexrails in hebt.

Persoonlijk vind ik het heel erg storend als een recht stuk spoor zonder overgang in een cirkelboog overgaat. Zoiets ziet er meteen onprofessioneel uit. Om die reden zou ik nooit kiezen voor een railsysteem zonder flexibele rails.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Je bent niet alleen met die mening, Luc [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

2012

Ik had eerst (als 12-jarige zelfs) metaal rails, daar een ganse kollectie van gehad, maar veel niet marklin materieel ontspoorde al es op die rails daarom overgeschakeld naar C rails. Alles reed daar zeer goed op + makkelijker in elkaar te klikken.
Na verhuis herbegonnen met de C rails in mijn schaduw station en "buiten" allemaal K rails, flex rails. Daarmee kan je wel leuke routes aanleggen zonder beperkingen qua kronkelingen in je traject.
Kwalitatief zijn C rails en K rails vergelijkbaar.
K rails zijn dan weer veel handiger om een vrije baan aan te leggen en als je er dan ballast gaat in verwerking ist nog veel mooier ook dan de grijze C rails...