Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Staking vandaag

Gestart door janjozef, 18 oktober 2010, 10:14:24 AM

janjozef

Kan er nu is iemand goed uitleggen waarom er vandaag gestaakt wordt en waarom wij treinreizigers dit een goede zaak moeten vinden

Jan:(!:(!
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

the_gold

Ik reageer er gewoonweg niet meer op [;)] ergens heb ik er wel begrip voor, aan de andere kant zijn wij wel de pineut. Normaal ging ik op reis naar Nederland voor enkele dagen en ging ik via de Ns terugkeren door de staking. Maar omdat onze trein een paar keer een defect had tussen Brugge en Gent en dat al voor een serieuze vertraging zorgde, en als extra de hele trein moest over stappen op een al voorvolgepropte trein....heb ik maar beslist direct naar huis terug te keren, de emmer was overgelopen [:o)]

mini-bs

Ik heb begrepen dat er ook gestaakt wordt tegen de belabberde klantgerichtheid van de nmbs. Hoge prijzen, archa?sche regeltjes, toeslagen op aankopen voor internationaal reizen en op loketaankopen, matig komfort in ouder mat. en op kleine haltes; vertragingen door minder goede dienstregelingen, enz... dus eigenlijk is het een uiting van onmacht van het personeel tegenover de drie musketiers die de maatschappij stillekesaan irrelevant maken, en dat net op een ogenblik dat ze enorm aan relevantie zou kunnen winnen.
In die optiek is de actie dus toch te verantwoorden (maar als sporadisch treingebruiker heb ik makkelijk praten)

 

B-Modelbouw

Staking ... Welke staking ???

Ik heb gewoon vanmorgen de trein genomen naar 't werk, vanavond terug de trein naar huis en nu zit ik naar mijn 1/87 TV'tje te kijken.

Groetjes,
Preisertje [:o)]


Neen, ik heb vandaag aangenaam samengewerkt met de mensen van Infrabel, hopelijk gaat de indienstname komende week even vlot.
Zo niet vermijd dan de Antwerpse haven ter hoogte van Kaai 495
(26 oktober) Brug - Trein - Rangeercyclus testen.

janjozef

Allemaal goed en wel maar waarom is er, ondertussen gisteren,  gestaakt, dat was de vraag. De tweede vraag is dan ook waarom wil men vandaag tussen 15 en 17uur het werk neerleggen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

cyberbeast

Tegen de liberalisatie als ik het goed begreep. Vanaf 2014 is men geen statutair meer als je bij de NMBS begint.

Mij maakt het niet uit. Ik neem praktisch nooit de trein.
Maar om eerlijk te zijn, als ik hem neem, heb ik toch weinig te klagen.
 

martintje

citaat:
gestaakt wordt tegen de belabberde klantgerichtheid

Dus als ik het goed begrijp, gaan ze staken omdat ze zelf hun werk niet goed doen ?? [:D]
Mvg Marty

didier1990

beste

eigenlijk is het ook omdat B-cargo daar de mensen nog geen duidelijkheid hebben daarvoor staken ze.
En van 2014 geen mensen meer die op de NMBS vast benoemd meer kan worden.
Dus eigenlijk gewoon zoals prive bedrijf niet meer nodig buiten.
Dit kunnen ze nu niet Statutair is een vaste en daar kunnen ze hun zin niet mee doen.

Statutair kom je nu ook al niet meer binnen hoor allemaal tijdelijk.
En dan kun je intern examens mee doen voor benoemd te worden

mvg
didier

ERVIN

Maar waarom gijzelen ze dan altijd de reizigers , er is eens ??n keer gestaakt op het bedrijf waar ik werk , hiermee doen we mijn baas pijn , geen produkten die binnen of buiten konden.

Maar bij de NMBS zijn het altijd de reizigers die de dupe zijn , waarom laten ze de treinen niet gewoon rijden , maar iedereen gratis , ik denk dat het personeel dan veel meer respect krijgt dan nu??[:I]

janjozef

Het ergste is dan nog dat de werkonderbreking van gisteren van 2uur op een 1/2uur gebracht werd omdat de meeste forenzen toch al weg waren, was het dan echt alleen om de reizigers te kl..ten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

trainfreak

Om over de stakingen bij de Post dan maar te zwijgen..
Leuk voor als je geen post verwacht, maar als het dringend is kan je weken wachten op je brief..

En als De Lijn staakt dan is het hetzelfde. Veel mensen die niet naar het station/het werk geraken zonder de auto te gebruiken.
Spoorse groeten
Dimitri

trainfreak

citaat:
Geplaatst door ERVIN


Maar bij de NMBS zijn het altijd de reizigers die de dupe zijn , waarom laten ze de treinen niet gewoon rijden , maar iedereen gratis , ik denk dat het personeel dan veel meer respect krijgt dan nu??[:I]

Mja, denk je dat de bazen zich dat gaan aantrekken? die krijgen op het einde van het jaar toch gewoon hun bonus...
Spoorse groeten
Dimitri

Michiel

Ik heb geen probleem met stakers, stakingen en het stakingsrecht. Maar het zou toch logisch zijn dat als er schade aan derden wordt toegebracht, dat dit kan verhaald worden op de organisatoren of verantwoordelijken van dergelijke acties. Nu zijn vakbonden ongenaakbaar, en kunnen ze straffeloos enorme schade toebrengen aan land en bevolking. Dat is wat mij een beetje stoort. En dan vraag ik me af: wie wordt er eigenlijk beter van met zo'n acties?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

T03

Als ik me goed herinner mag dat niet bij de NMBS. Ik denk dat dat aanzien wordt als erge fout.

SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door ERVIN

Maar waarom gijzelen ze dan altijd de reizigers , er is eens ??n keer gestaakt op het bedrijf waar ik werk , hiermee doen we mijn baas pijn , geen produkten die binnen of buiten konden.

Maar bij de NMBS zijn het altijd de reizigers die de dupe zijn , waarom laten ze de treinen niet gewoon rijden , maar iedereen gratis , ik denk dat het personeel dan veel meer respect krijgt dan nu??[:I]

"I have a train riding in my brain"

OMC

citaat:
Geplaatst door T03

Als ik me goed herinner mag dat niet bij de NMBS. Ik denk dat dat aanzien wordt als erge fout.

SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door ERVIN

Maar waarom gijzelen ze dan altijd de reizigers , er is eens ??n keer gestaakt op het bedrijf waar ik werk , hiermee doen we mijn baas pijn , geen produkten die binnen of buiten konden.

Maar bij de NMBS zijn het altijd de reizigers die de dupe zijn , waarom laten ze de treinen niet gewoon rijden , maar iedereen gratis , ik denk dat het personeel dan veel meer respect krijgt dan nu??[:I]





Ik dacht dat dit als een vorm van sabotage geldt binnen de NMBS-groep, kan verkeerd zijn.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be