Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Staking 18/10/10

Gestart door the_gold, 10 oktober 2010, 22:53:57 PM

the_gold

Misschien hebben jullie een idee maar...
Op 18 oktober keer ik terug vanuit Eindhoven via Dordrecht naar Antwerpen. Denken jullie dat de Benelux vanuit Dordrecht naar Antwerpen raakt?

Gerolf

Ik vrees ervoor. Die gaat beperkt worden tot Roosendaal (als hij al rijdt)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.

chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.

Dimmen h? man!  Dus ook altijd hetzelfde liedje bij die mannen van Carrefour, De Post, De Lijn, Opel Antwerpen ...


doomslu

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.

Dimmen h? man!  Dus ook altijd hetzelfde liedje bij die mannen van Carrefour, De Post, De Lijn, Opel Antwerpen ...



We gaan hier de discussie niet weer beginnen h? mannen.
Ik heb er ook mijn mening over, maar wie ze wil kennen spreke me aan op de expo, terwijl we een pint drinken. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

CiteerGeplaatst door the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.
[/

Het is niet altijd leuk om geconfronteerd te worden met stakingen
Ik staak ook niet graag maar vaak is het wel eens nodig.Vaak krijg je dan negatieve reacties van degenen die niet wensen te staken(hun volle recht).Maar als er dan iets bereikt is zijn zij vaak de eersten die met hun handen open staan.Al onze soc.verworvingen zijn nagenoeg allemaal met staken bereikt!De patroons begrijpen niet allemaal dat je vaak met iets toe te geven dat je daar verder meekomt(want vaak moeten ze toch toegeven na stakingen en vaak hebben die meer gekost dan die toegevingen).Stel je voor dat onze ouders en groot-ouders niet gestaakt hadden dan hadden wij hier nog toestanden gehad die je nu in Azie vindt.Groeten Peter[;)]

Alain

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.

Dimmen h? man!  Dus ook altijd hetzelfde liedje bij die mannen van Carrefour, De Post, De Lijn, Opel Antwerpen ...



We gaan hier de discussie niet weer beginnen h? mannen.
Ik heb er ook mijn mening over, maar wie ze wil kennen spreke me aan op de expo, terwijl we een pint drinken. [;)]



E?ntje maar?????[:0]

hobbyist

Dat Heeft ook zo z'n voordelen. Alle goederen moeten uiteindelijk toch op hun bestemming bereiken. Zo zullen er meer/of langere goederentreinen passeren en dat is weer eens goed voor de treinspotters onder jullie.

the_gold

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.

Dimmen h? man!  Dus ook altijd hetzelfde liedje bij die mannen van Carrefour, De Post, De Lijn, Opel Antwerpen ...





Ik weet dat mijn reactie wat overdreven was, mijn excuses daarvoor.
U hebt een punt dat het bij de andere ook hetzelfde liedje is. Ik werk in een ziekenhuis waar er ook gestaakt word, maar dit is nooit ten nadele gekomen van de patienten. Moest de NMBS nu eens proberen op een andere manier te staken...voor veel mensen heeft dit enorme gevolgen waarbij velen niet stilstaan. Voor mij mag dit draadje gesloten worden, ik reis wel via de NS om mijn terugweg te verzekeren. Nogmaals mijn reactie was inderdaad overdreven maar dat komt ervan als ge een week-end boekt, de tickets besteld en de dag nadien verneemt dat er word gestaakt enz...

TreinTeLaat

Ze zouden ook kunnen staken door iedereen GRATIS met de trein te laten rijden en op de stationschefs (en hun personeel) niet te laten werken...

Maar neen, de reiziger is de dupe, maar op een andere manier gaat het schijnbaar niet met de NMBS

ik zou zeggen: als er een taking is: blijf een dagje langer in NL...
ze moetn uw ticket maar veranderen, als ze staken moet ge maar kunnen rijden wanneer ze rijden...,
als er geen treinen rijden, dan moet ge maar een trein nemen wanneer er 1 is...
en als ze moeilijk doen zou ik eens beginnen praten over zinloos (zinnig) geweld..., wedden dat ge op den trein moogt zitten..:)
(ge moet niks doen behalve uw mond gebruiken...)

SuSke

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
[[...]Al onze soc.verworvingen zijn nagenoeg allemaal met staken bereikt!De patroons begrijpen niet allemaal dat je vaak met iets toe te geven dat je daar verder meekomt(want vaak moeten ze toch toegeven na stakingen en vaak hebben die meer gekost dan die toegevingen).Stel je voor dat onze ouders en groot-ouders niet gestaakt hadden dan hadden wij hier nog toestanden gehad die je nu in Azie vindt.Groeten Peter[;)]



Misschien ook eens bekijken vanuit de kant van iemand die zijn geld en tijd in een zaak steekt, en die dan naar de kl***n ziet gaan door het gedrag van een stel heethoofden. Er is een spreekwoord dat ooit door ons "brabants trekpaard" werd gebruikt: snij niet in de beurs waar je straks uit gaat eten. Een ander is: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Maar dat is al een heel oude, zo van in de tijd dat de dieren nog spraken.

Sorry maar die kanttekening moest mij ook even vanhet hart, als kleine zelfstandige, met allicht naar iemands mening waarschijnlijk een te grote auto en te verre reizen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter



Misschien ook eens bekijken vanuit de kant van iemand die zijn geld en tijd in een zaak steekt, en die dan naar de kl***n ziet gaan door het gedrag van een stel heethoofden. Er is een spreekwoord dat ooit door ons "brabants trekpaard" werd gebruikt: snij niet in de beurs waar je straks uit gaat eten. Een ander is: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Maar dat is al een heel oude, zo van in de tijd dat de dieren nog spraken.

Sorry maar die kanttekening moest mij ook even vanhet hart, als kleine zelfstandige, met allicht naar iemands mening waarschijnlijk een te grote auto en te verre reizen.



Dialoog zou oplossing moeten zijn voor veel problemen!Bovendien heeft de welvaart de kans aan meer mensen  om ook zelfstandig te worden.Ik denk als we teruggaan in de soc. geschiedenis van pakweg van voor de WO I tot na de WO II er een heel kleiner % mensen de gelegenheid had om zelfstandig te zijn.Mocht je misschien in de schoenen staan van iemand die geen werkzekerheid heeft en die er sociaal achteruit gaat misschien zou je dan het probleem anders bezien.Ik denk in zo'n discussie  dat er geen winnaars of verliezers zijn.Ik werk bijv in Carrefour en daar zetten ze 3000 mensen op straat(of brengen ze onder in nevenbedrijven waar dezelfde mensen 10% meer moeten werken voor 20 tot 30%minderv loon.Tezelfertijd zie je in alle winkels vrije vacatures aan geboden worden.Begrijpe wie het kan,
maar ik kan dat toch niet!Die laatste mensen staken dan en dan komen klanten die daar geen begrip kunnen voor opbrengen(mochten ze het zelfde professioneel tegen komen zouden zij dan niet staken!).Bovendien kwamen klanten vragen(zelfs in winkels die nietv sloten) of ze de aankoop van een tv niet moesten uitstellen totdat er totale uitverkoop zou zijn.Zo zie je maar dat sollidariteit iets dat bestaat zolang men niet in jouw geldbeugel zit!Natuurlijk begrijp ik u maar helaas heeft de mens zo iets dat men vaak egoisme noemt alles kan als het maar niet bij mij is!Ik hoop dat mijn standpunt U niet kwetst maar draai ook eens de situatie om en dan krijgt men soms begrip in iemandanders situatie!Groeten Peter[;)]
 

PS ik ben geen syndicalist, maar ik probeer soms een beetje sociaal te denken(lukt niet altijd maar wij doen toch ons best!)[;)]
[/quote]

itchy

citaat:
Geplaatst door doomslu
We gaan hier de discussie niet weer beginnen h? mannen
ijdele hoop..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door doomslu
We gaan hier de discussie niet weer beginnen h? mannen
ijdele hoop..



Sorry Peter[;)]

chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Bende klootzakskes...Sorry ze maar tis altijd hetzelfde liedje met die mannen.

Dimmen h? man!  Dus ook altijd hetzelfde liedje bij die mannen van Carrefour, De Post, De Lijn, Opel Antwerpen ...





Ik weet dat mijn reactie wat overdreven was, mijn excuses daarvoor.
U hebt een punt dat het bij de andere ook hetzelfde liedje is. Ik werk in een ziekenhuis waar er ook gestaakt word, maar dit is nooit ten nadele gekomen van de patienten. Moest de NMBS nu eens proberen op een andere manier te staken...voor veel mensen heeft dit enorme gevolgen waarbij velen niet stilstaan. Voor mij mag dit draadje gesloten worden, ik reis wel via de NS om mijn terugweg te verzekeren. Nogmaals mijn reactie was inderdaad overdreven maar dat komt ervan als ge een week-end boekt, de tickets besteld en de dag nadien verneemt dat er word gestaakt enz...



Excuses aanvaard Nicolas!!  [;)]

De discussie over staken werd hier al verschillende keren gevoerd, just die stempel van klootzakskes vond ik er net iets erover ...  En zoals Luc zei over die pint daar, lijkt mij de beste oplossing!