afbraak seinhuis

Gestart door factageklerk, 09 oktober 2010, 23:22:57 PM

factageklerk

Daarstraks als ik met de trein van Brussel-Noord kwam zag ik dat men een seinhuis aan het afbreken was richting Schaarbeek uit. Wie weet hoe deze blokpost noemde, hoelang deze dienst gedaan heeft,bouwjaar,foto's.......?
 

janjozef

deze ligt er al weken half afgebroken, denk eerder dat het vandalenwerk is,

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Gaat het op dit seinhuis? Dan gaat het om seinhuis 3.


Een site met een paar foto's er van is hier te vinden:
http://tchorski.morkitu.org/2/5310.htm
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

factageklerk

ja dat is het ze waren gisterenhet nog verder aan het afbreken
 

itchy

Dat seinhuis stond er al jaren bij in een verschrikkelijke toestand, ik dacht dat het beschermd was als monument en dat Infrabel het daardoor niet mocht afbreken. Nu is alles wat boven het talud steekt gewoon w?g (lijkt me wat kras voor enkel vandalenwerk) dus ik veronderstel dat Infrabel nu wel toestemming heeft gekregen voor de sloop. Echt spijtig ..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

prulleman

Stond bekend als "cabin 3". De neergang is begonnen toen na de grote brand (05/12/1995)de EBP gekomen is. Daarna is er nog een viertal jaar op gewerkt dus ergens rond de eeuwwisseling is de post buiten dienst gesteld[:(]

Bert Ossevoort

Gisteren de 13e oktober stond er nog maar 1/4 overeind ,dus het einde is zeer nabij ..
Bert.

OMC

Jammer dat na Essen dit seinhuis ook tegen de vlakte gaat ... De vooruitgang zullen we maar zeggen zeker?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michiel

Vandaag zondag, tijdens de terugkeer na de expo, heb ik het seinhuis gezien vanuit de trein... of wat er van over blijft. [:(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)