Desiro

Gestart door argilla, 06 oktober 2010, 12:15:24 PM

argilla

Het schijnt dat de CEO vd NMBS op 22 september ll een model heeft gekregen van de nieuwe Desiro treinstellen. Deze zouden een 5 cijfers nummering krijgen Heeft iemand meer info ? foto's ??
Komt er ooit een model vanuit ?,
Zijn er plannen in die zin ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rixke rail

#1
Vanmorgen de nieuwe SpoorwegJournaal (# 177) ontvangen en ziedaar :



Het is stel 08503, vanwaar die bizarre nummering ? Iedereen bleef hierover "op de vlakte", dixit de reporter Max Delie ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

#2
Het is misschien verstandig dat modelspoorfabrikanten even wachten totdat de Desiro effectief in operationele dienst is, vooraleer met iets op de markt te komen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze een model brachten op basis van een plan van een prototype, dat uiteindelijk niet correspondeerde met het uiteindelijk model. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

#3
Z??r juist, Michiel, ze zijn trouwens in 2009 als project aangekondigd bij, wie anders, LSModels !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

#4
citaat:
Geplaatst door rixke rail


Het is stel 08503, vanwaar die bizarre nummering ? Iedereen bleef hierover "op de vlakte", dixit de reporter Max Delie ...
Modelspoorse groeten,
Eric


Mja, die 08 is het bouwjaar/besteljaar, net zoals bij de MS96 en dergelijke. MS08 dus. 503 is dan de nummering van het stel zelf.
Waarom ze niet bij 001 beginnen? Er zijn 2 reeksen voorzien: enkelspanningen en dubbelspannigen.
Spoorse groeten
Dimitri