Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

ems

citaat:
Geplaatst door itchy

En de 5528 van B-Models... heeft al wel antennes, maar nog geen punt. Hmmmm... klein foutje, of zie ik iets over het hoofd?

Volgens mij niet; is inderdaad een foutje van B-models
Groet, Edwin

ems

Vanmiddag in de etalage van Hunerbein in Aken de 5501 TVM zien staan; in vergelijking met de daarboven staande gele soortgenoot (ik dacht de het de 5528 was) vond ik de 5501 iets strakker gespoten en er ook wat "frisser" uitzien. Het geel van 5528 leek wat groenig in vergelijking met de 5501.
Zijn er hier mensen die beide modellen in huis hebben en deze ervaring ook hebben?
Groet, Edwin

Jurgen

Ik heb het model in Dortmund zien staan naast een gewone gele variant en ik had ook die indruk.

Bij de eerste versies was de overgang tussen de kleuren een beetje wazig en totaal niet geslaagd. Ik vraag me af waarom daar geen ellenlang draadje over verschenen is, maar dat zal wel mijn probleem zijn zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ems

Nee hoor, het valt mij ook op dat er op dit forum erg weinig wordt geschreven over nieuwe modellen en de ervaringen daarmee (zeker als je dit vergelijkt met bijv beneluxspoor.net);
Wat betreft de 5501 geeft me dat wel vertrouwen dat de nog uit te leveren (en voor mij interessante) modellen er dus nog beter uit komen te zien!
Groet, Edwin

Flanders_JS

Ik begrijp het niet. Was dit niet model van het jaar?

Hoe is het spuitwerk in vergelijking met de M?rklin versie?

ik lees ook dat de stroomafnemers verbeterd zijn in de latere versie.

Vanaf welk modelnummer is het een 'latere versie'? of komt er een 'retrofit' voor die stroomafnemers?

Veel vragen omdat ik van plan ben er korteling een aan te schaffen.

JS
 

Alex

JS, alleen de eerste locomotieven van de blauwe 5515 hadden problemen met de stroomafname, zoals in dit draadje vermeld. De latere nummers hebben allemaal goede sleepcontacten op de draaistellen. Inderdaad is het spuitwerk van de reeds uitgebrachte locomotieven van een iets midere kwaliteit dan van de nu nieuw uitgebrachte TVM 5501.
Het is namelijk zo dat de 5502, 5528, 5537 en 5538 in principe allemaal tegelijkertijd zijn vervaardigd en dus ook gespoten.
De TVM 5501 is de eerste nieuwe lichting die van een nieuw verbeterd jasje is voorzien.
Dit constateerde ik al op de beurs in Genk vorig jaar. Daar lag de kap toen op de stand van Rocky Rail samen met de CFL 1800 versie.

Nou is het natuurlijk niet zo dat de vier bovengenoemde locnummers lelijk gespoten zijn, maar de 5501 is inderdaad mooier.

Alex

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door ems

Nee hoor, het valt mij ook op dat er op dit forum erg weinig wordt geschreven over nieuwe modellen en de ervaringen daarmee (zeker als je dit vergelijkt met bijv beneluxspoor.net);
Wat betreft de 5501 geeft me dat wel vertrouwen dat de nog uit te leveren (en voor mij interessante) modellen er dus nog beter uit komen te zien!



Ik had er commentaar over toen ze net uit waren. Maar er werd amper op gereageerd. De spuiting is dan ook de reden waarom ik ze niet gekocht heb. Ik wacht wel op een nieuwe serie.
 

Baureihe 103

Zelf heb ik de tvm 5509 een prachtig model qua detailering.
het spuitwerk is strak en de opschriften zijn loepzuiver
Over al de licht en geluidsfuncties ben ik zeer tevreden.
Al met al alleen complimenten.

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

Proficiat, Bert, opnieuw hier wat actiever, lijkt hier alvast een heleboel rustiger dan op dat andere forum ! Hopelijk blijven we hier van zo'n problemen gespaard ! hier wordt alles met ietswat meer diplomatie opgelost !

Groeten Peter ;)


55erke



Hoy,
Mijn 5502   3-rail versie geeft kortsluiting op slanke wissels ... wielflens komt tegen puntcontacten.
heeft nog iemand dit probleem?

Groetjes
Johan


Baureihe 103

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 januari 2013, 19:45:13 PM
Proficiat, Bert, opnieuw hier wat actiever, lijkt hier alvast een heleboel rustiger dan op dat andere forum ! Hopelijk blijven we hier van zo'n problemen gespaard ! hier wordt alles met ietswat meer diplomatie opgelost !

Groeten Peter ;)

U heeft helemaal gelijk (tot nu toe ;D
Bestaat er een andere hobby.

Jurgen

Geen idee wat er op dat andere forum aan de hand was, maar ik denk niet dat dat hier belangrijk is.  ???


@ Johan: Heb je al eens contact opgenomen met B-Models? Uit ervaring weet ik dat ze je met plezier verder helpen.  ;)
Zelf heb ik geen slanke wissels, maar over mijn gewone wissels, gebogen wissels en Engelse kruiswissel heb ik geen probleem met mijn 5515, ook een 3-railversie.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

NielsVV

Heb onlangs de 5525 van B-models gekocht (digitaal + sound mfx). Dit was mijn eerste niet marklin loc. Ik rij voorlopig nog met een mobile station (de eerste) en ik dacht dat deze loc zich automatisch ging aanmelden op mijn centrale (mfx), maar deze doet dat dus niet. Heb hem opgezocht op adres 55 en kan dan hem besturen en de verlichting schakelen. Ook 2 geluiden kan ik schakelen maar verder niets.

Is dit normaal en heb ik dus voor de andere functies een andere centrale nodig?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

reeves

Citaat van: 55erke op 26 januari 2013, 21:09:59 PM


Hoy,
Mijn 5502   3-rail versie geeft kortsluiting op slanke wissels ... wielflens komt tegen puntcontacten.
heeft nog iemand dit probleem?

Groetjes
Johan

Johan, je kan de puko's een beetje verplooien , zodoende dat de flensen niet meer raken, ik had hetzelfde probleem

Groet Tom

Herwig

Een vraag in          januari     2013,
een reactie in        januari      2015  .... .