Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Olivier77

...
Prachtig dak, staat inderdaad een beetje hoog op zijn poten.
...

Vreemd dat je dat schrijft. Volgens onze tabel in MSM 100 is de loc 0,19 mm te hoog. Nauwelijks merkbaar, lijkt me.
Of vergelijk je hem met een M?rklin ? Nochtans, mijn model van M?rklin (2-rail) is 0,4 mm te hoog...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Olivier77

Beste,

Het is inderdaad het zicht van opzij gezien.
De opening tussen het draaistellen en de kas is iets groter als bij
de M?rklin lok en dat krijgt ge deze indruk.
De cijfers bewijzen het tegenovergestelde.

Mvg

Olivier  
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

amibo

Vandaag ook een 5515 binnen gekregen.
Rijd mooi, zonder herrie.
Lekker veel details.
Maar helaas ontbrak bij mijn exemplaar een handgreep bij het raam + een ruitenwisser.
Vind de ruimte tussen de kast en het draaistel wat groot, alsof de draaistellen te klein zijn.
De bedrukking van de belijning valt ook wat tegen, hier en daar wat ongelijkheden en kleur overgangen.

Maar over het geheel gezien een prachtige locomotief.
Een generatie beter dan de ook niet slechte M?rklin versie.
Maar de Van Biervliet reeks 60 kwam op hetzelfde moment binnen, en die is in alle opzichten net wat beter.
Dan zie je toch dat ze uit 2 verschillende Chinese fabrieken komen.

Arbeco

Amibo,

Mijn 5515 mist ook zo'n handgreepje bij de cabineramen...
Volgende keer bij VB zal er vast wel een mouw aan te passen zijn, ze zijn daar niet zo moeilijk![^]
Al met al is het inderdaad een schitterend model, er zullen nog wel enkele 55'ers bijkomen denk ik zo...

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

amibo

Ik hoop dat ik toch redelijk snel vervangende onderdelen krijg. Het is een Chinese productie, dus dat kan lastig zijn.
Mocht het niet lukken, maak ik de handgreep na, en plaats een ruitwissertje van een LS locomotief.

Jurgen

Stuur gewoon een mailtje naar B-Models ipv hier te komen roepen dat er iets ontbreekt. [:(!]
Het is al een paar keer vermeld geweest in andere draadjes en zelfs in dit draadje dat de service vlot gebeurt bij B-Models. Een mailtje volstaat en de rest volgt wel!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

amibo

Rustig aan een beetje [:(!]
Je doet net alsof ik B-models door het slijk haal!
Ik meld dit hier alleen om te zorgen dat als je er 1 koopt niet vergeet de loc even na te lopen. Dat scheelt het in het nazenden van onderdelen!

Uiteraard had ik een e-mail gestuurd en (zoals verwacht) sturen ze de onderdelen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door amibo

Rustig aan een beetje [:(!]
Je doet net alsof ik B-models door het slijk haal!
Ik meld dit hier alleen om te zorgen dat als je er 1 koopt niet vergeet de loc even na te lopen. Dat scheelt het in het nazenden van onderdelen!

Uiteraard had ik een e-mail gestuurd en (zoals verwacht) sturen ze de onderdelen.

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar algemeen naar iedereen toe.

Als je een nieuwe loc koopt zou je moeten weten dat je alles eens moet nakijken voordat je de winkel buiten gaat. Ik betrap er mezelf ook soms op dat ik weer eens niet gekeken heb en dat ik terug kan naar de winkel. Ik sla mezelf tegen het hoofd en ga gewoon terug.

Dat je een mail gestuurd had was goed, dan heb je ongetwijfeld gemerkt dat ze snel reageren en dat alles zo snel mogelijk in orde gebracht wordt.
't Is soms gewoon veel te makkelijk om hier te komen zeggen dat er weer iets stuk is of iets ontbreekt, terwijl je eigenlijk gewoon een mailtje moet sturen naar de winkel of fabrikant. Dat was op het moment van mijn reactie een beetje mijn frustratie, niet meer niet minder.
Verder blijven we even goede kameraden hoor. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Alex

Jurgen,

Ik kan me je reactie wel voorstellen. Het komt ook een beetje doordat B-models een nieuwkomer is en dat men daardoor erg kritisch is. Doordat veel mensen alleen de negatieve dingen op het forum zetten, ontstaat het idee dat de 55 van B-models een ondeugdelijk product is. Niets van dit is natuurlijk waar. Er zitten alleen wat rotte appels tussen, zoals dat ook bij bijvoorbeeld Roco en Marklin het geval is. Ook hiervan lees je regelmatig dat er wat aan een nieuwe loc mankeert. Is het dan meteen zo dat de fabrikant slecht bezig is?
Ik vind absoluut van niet. Ook ik heb ervaren dat de klantenservice en dus de aftersales van B-models werkelijk geweldig is. Ze willen echt dat je tevreden bent met het product dat je koopt. Mankeert er wat aan, dan lossen ze dit inderdaad zo snel en zo goed mogelijk op!
Kom hier maar eens rechtstreeks bij bijvoorbeeld Roco of M?rklin mee aan zetten. Ze sturen je linea recta naar de winkelier, die moet het dan maar weer met hun zien op te lossen. De consument heeft meer aan de manier die B-models hanteert. Rechtstreeks en snel contact door medewerkers die weten waar ze het over hebben.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de toekomstige modellen van B-models!!
Ik kan dan ook niets anders zeggen dan: GOED BEZIG!

Groeten Alex

loebaske

Men kan bezig blijven luitelen over een bepaald model, maar men moet eens leren appels met peren te vergelijken, en dan zijn sommige modellen zekers hun geld niet waard, als je bedenk dat een model in messing van fafriek uit ongeveer 200E kost, men kan ons voor aap houden en eigen zakken vullen omdat het exclusief is bla bla bla......
Vergeet niet dat internet ( soms niet voor iededereen) toegang bied ..... en de producent wil maar zakens doen, en kassa kassa dus is maar een waarschuwing voor sommige (die exclusieve) modellen aan massa geld willen op de markt brengen....het kost geld om sommige modelen op de markt te brenegen, maar ik krijg het op men heupen als men een smak geld wil verdienen...aan modellen die een smak goedkoper zijn dan men denk
en dan maar zeuren als onze kleine mannen niet op de "trein" stappen ontrend onze hobby...
Dan mag Piko nog van alles doen om de jeugd weer op het spoor te brengen...en van den Nitendo, enzo van hun peecee spellekes af te houden....maar ze doen hun best om modelbouw weer onze de jeugd te brengen, we doen als modelbouwers ons best...proberen ook onze kleine te motieveren...
Hopelijk mag dit een stimulans zijn...

ems

Groet, Edwin

mark7758

Gezien Ja.
Zie rijden. Ja. (Afgelopen weekend in Houten op Rail)
Hoe ziet hij er uit?  Erg mooi.
Hoe rijdt hij? Erg Mooi.
Heb ik hem in huis?  Nee was voor foto's voor Rocky rail.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rixke rail

Iemand de 5515 al in actie gezet op hun baan ?
HIER te Zevenem-Wacht
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Is de 5502 nu eigenlijk al leverbaar of niet?? Er wordt nergens melding van gemaakt bij de winkeliers?[:I]

itchy

knappe samenstelling!
en heel aparte soundfile ;-)
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Iemand de 5515 al in actie gezet op hun baan ?
HIER te Zevenem-Wacht
Modelspoorse groeten,
Eric.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail