Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

Alex

Jurgen, de mijne is toch echt geleverd met twee beugelkoppelingen reeds gemonteerd.
Ze zijn inmiddels vervangen voor profi-koppelingen van Fleischmann.

Alex

PeterBrz

Ik heb ook slechts ??n koppeling aangetroffen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Ik heb ook slechts ??n koppeling aangetroffen.

Aha, dan ben ik toch niet de enige.
Ofwel heeft mijn handelaar dus gelijk ofwel is er een zeer slechte eindcontrole geweest bij B-Models.
De enige die een verklaring kan geven is B-Models zelf.
Ik zal eens een mailtje sturen met de vraag.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Hier ook maar 1 koppeling.

Jurgen

Vreemd.
Ik heb de vraag gesteld aan B-Models en wacht nu op antwoord.
Mvg, Jurgen

Jurgen

Ik heb het mailtje met de vraag gisteren dus verstuurd rond 8 uur 's avonds en dezelfde avond rond half 11 's avonds had ik blijkbaar al antwoord:

citaat:
Beste Jurgen,

bij de DC versies zitten er standaard 2 koppelingen, bij de AC versie maar 1 koppeling en zou er in het zakje een 2? koppeling moeten zitten.
echter bij de eerste modellen in AC is gebleken dat deze koppeling niet bij de reserveonderdelen zat. Daarna hebben we ze gecontroleerd en waar nodig een koppeling
bijgestoken. Let wel : het gaat enkel om de AC modellen, de DC hebben allemaal de 2 koppelingen

Ik zal misschien 1 van de eerste modellen hebben waar ze de koppeling nog niet bijgevoegd hadden.

Mysterie is dus opgelost voor mij en men gaat een extra koppeling opsturen via mijn handelaar.

Als't slecht is dan melden we het, maar als het goed is dus ook. Bij deze! [:)]
Mvg, Jurgen

itchy

Da's raar want volgens mij heeft Ervin ook een DC model.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Klopt Itchy , en ik heb net nog eens in mijn doos gekeken en er zit daar geen extra koppeling in.

B-Cargo

De gelijkstroom-digitaal modellen hebben blijkbaar wel allemaal twee koppelingen, vandaag vernomen in de treintjeswinkel. Ik was vandaag in de winkel voor een probleempje met de 5515, namelijk het volgende:
het viel me op dat mijn loc lichtjes overheld naar rechts. Als je dan voorzichtig de loc naar links duwt merk je dat je hem terug mooi recht zet. Laat je los, dan helt hij weer naar rechts over. De winkelier stelde dit ook vast, we namen er dan nog een andere loc bij die hetzelfde probleem vertoonde. De 3de loc had dit probleem niet, die loc kreeg ik dan ook mee naar huis.
Heeft er nog iemand dit opgemerkt?

ERVIN

Ja nu je het zegt, ook mijn 5515 helt lichtjes over , hmm eens even met mijn winkelier bespreken.

Als je naar de rails kijkt zie je het.[V]

Jurgen

Ik heb ondertussen extra koppelingen toegestuurd gekregen van B-Models.
In de enveloppe zaten zelfs 2 koppelingen waarvan er spijtig genoeg 1 onbruikbaar is geworden. De Post heeft blijkbaar een dikke postbode op de brief laten zitten waardoor het metalen gedeelte geplooid is. De scherpe kantjes hadden zelfs kleine gaatjes in de enveloppe gemaakt die nochtans uitgevoerd was met een beschermende binnenwand.
+1 dus voor B-Models. Ik wou dat ik van De Post hetzelfde kon zeggen. [V]
Mvg, Jurgen

Alex

Naar aanleiding van het probleem met de sound op vol volume met mijn 5515 (zie post eerder in dit draadje), heb ik contact opgenomen met B-models.
Na wat mailcontact ben ik gisteren naar van Biervliet in Ingelmunster gereden (voor mij toch 700 km rijden voor een retourtje). Op hun testbaan trad het probleem niet op, al stotterde het geluid wel een paar keer (wat niet hoort).
Toch heb ik een nieuwe lok meegekregen, ze wilden mijn exemplaar graag houden voor testen. De nieuwe lok hier thuis weer op de TwinCenter getest. Dit exemplaar heeft geen probleem op vol volume! Ook staat de lok gewoon recht naar ik kan zien.
Ook vanaf mijn kant hulde voor de service van B-models [:D]

En wat zien de geel groene 55-ers er mooi uit [:p] Ze hebben daar een aantal proefmodellen van de verschillende nummers staan.  

Alex

niko

beste wensen
heb vandaag de 5515 gaan halen ac met geluid en heb 2 koppelingen aangetroffen
morgen eens op de rails zetten voor te kijken of hij overhelt naar rechts

mvg niko
mvg Niko

niko

heb de mijne ook op de rails gezet en helt ook over mvg niko
mvg Niko

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

De gelijkstroom-digitaal modellen hebben blijkbaar wel allemaal twee koppelingen, vandaag vernomen in de treintjeswinkel. Ik was vandaag in de winkel voor een probleempje met de 5515, namelijk het volgende:
het viel me op dat mijn loc lichtjes overheld naar rechts. Als je dan voorzichtig de loc naar links duwt merk je dat je hem terug mooi recht zet. Laat je los, dan helt hij weer naar rechts over. De winkelier stelde dit ook vast, we namen er dan nog een andere loc bij die hetzelfde probleem vertoonde. De 3de loc had dit probleem niet, die loc kreeg ik dan ook mee naar huis.
Heeft er nog iemand dit opgemerkt?

Misschien een idee voor degenen die problemen vaststelden en hun loc gingen ruilen of dat die de gedragingen van hun nieuwe loc nauwlettend (dat zal zeker geen probleem zijn !!!!!!)in het oog houden en dat zij hun bevindingen hier zouden willen posten !
Misschien zou B-Models ook eens een reactie kunnen posten en de mensen vertellen hoe alles nu verder zal gebeuren of opgevolgd worden !
Misschien komende uitvoeringen pas leveren totdat er een oplossing is voor het probleem dat hem stelt toch bij een aantal van onze en andere forum-leden hun aangekochte loc

Groeten Peter,[;)]

Aan allen een gelukkig Nieuwjaar en een goede gezondheid voor U en de familie![:)] Verder hoop ik dat de meesten met geen hoofdpijn (spreekwoordelijke mannetjes-kat) moeten opstaan ![:o)] Mocht het anders zijn, Ik hoop dan toch dat het de moeite was ![8D][;)]