Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

op 8 tv

Gestart door Metpetergaathetbeter, 24 september 2010, 16:27:46 PM

Metpetergaathetbeter

Deze avond start een reeks over speelgoed op Belgacom zender 8 acht.Programma start om 20.40.Deze avond is er schijnbaar iets over Lego,(maar misschien mocht de aankondiging niet kloppen)nu of later volgt in ieder geval een uitzending die handelt over modeltreinen.
Groeten Peter;)

PeterC

#1
Peter,
Bedankt voor de tip!  Bij Telenet ook te ontvangen en daar is het blijkbaar al aflevering 5?  Zoontje van 9 heeft veel interesse dus staat het geprogrammeerd om op te nemen.
Groetjes, Peter


trainfreak

#2
8 is geen zender exlusief voor Belgacom kijkers[;)]
8 is een zender exlusief voor de digitale tv kijkers.
Spoorse groeten
Dimitri

ToThePoint

#3
Digitaal is goed voor de treinbaan, verder ga ik niet betalen voor die zogezegde kwaliteit.
Het analoge voldoet ruimschoots.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

trainfreak

#4
Komende vrijdag gaat het over Hornby.
Zeg niet dat ik het niet op tijd gezegd heb he[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

Koen

#5
Helaas behoor ik niet tot de "clan" van de digitale kijkers. Ik betaal jaarlijks genoeg (lees teveel [}:)]) aan de analoge kabel. Bovendien heb ik niet echt de tijd om TV te kijken. Mijn avonden zijn meer dan gevuld door andere bezigheden zoals het spelen van muziek, het bouwen aan mijn brug, het tekenen van schema's, het chauffeur spelen voor de kinderen, ... [:p] waardoor ik niet echt de behoefte heb om over te schakelen naar digitale TV. Hierdoor mis je natuurlijk wel eens de echt interessante programma's [xx(].


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

watman

#6
Deze serie werd heel wat maanden geleden al eens uitgezonden op de BBC.  Ik denk op BBC1.  Ik heb er toen een aantal van gezien.
Bart
 

wisselstromer

#7
het is een serie met James May (captain slow uit BBC Top GEAR)
hij wil de jeugd weghale nvd computerspellen en gaat terug in zijn jeugd kijken welk speelgoed toen "hot" was
er zijn afleveringen over lego (waar hij een huis op 1/1 maakt)
airfix vliegtuigmodelbouw waar hi jeen spitfire op 1/1 maakt
hornby waar hij op de bedding van een 12km lange oude spoorlijn een HO traject wil leggen
mehcano waar hij een 1/1 brug maakt
en scaletrix waar hij een oud circuit op ware grote nabouwt
mooie reeks die nu geregeld op 8 loopt en vroeger op bbc te zien was
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

#8
Even voor de analoog kijkers, digitaal kijken is een stuk goedkoper als digitaal rijden, nml gratis juist een kleine inspanning

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#9
...maar wel jammer dat men digitaal zo erg "eng" maakt. De analoge kabel kan je splitsen naar elke TV in huis (kinderen, strijkhok, hobbykamer,...), krijg je meteen 30+ zenders zonder encryptie, en je hebt geen extra doosjes of een speciaal uitgeruste tv als decoders, decryptors met deblokkeerrkaarten en betaalboeketten nodig, en je kan opnemen wat je maar wilt. En ik zie liever een beetje ruis dan grote springende en plakken blokken op het scherm als het signaal even wat minder wordt.

Analoog is handig, digitaal een keurslijf. Jammer dat de mediaindustrie alle vrijheid krijgt om ons (publiek) haast te dwingen het digitale keurslijf aan te doen, of TV buiten te gooien. Voor mij ligt de TV al een tijdje buiten (tv-kijken is toch 99% tijdverlies)

Maar goed, het ging hier niet om wel of niet digitaal kijken, maar om een programma op TV 8. Ik kan het alvast niet bekijken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

#10
Als ik het niet vergeet dan zal ik het programma opnemen.
Wie wenst kan dan een DVDtje krijgen...
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

#11
Heu Michiel, daar waar je geen digitaal kastje heb blijf je analoog kijken, dat is dus een klein excuus,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

#12
ik denk dat de serie ook wel al op youtube zal staan
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

PeterC

#13
citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik denk dat de serie ook wel al op youtube zal staan



http://www.youtube.com/watch?v=CIwr-dyIsn8&feature=related

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

#14
citaat:
Geplaatst door janjozef

Heu Michiel, daar waar je geen digitaal kastje heb blijf je analoog kijken, dat is dus een klein excuus,

Jan

alleen bij Telenet.Groeten Peter[;)]