Venice Simplon Orient Express opnieuw naar Belgi

Gestart door OMC, 20 september 2010, 13:23:29 PM

B-Cargo

Het betreft hier de overbrenging van een ledig stel.
groetjes,

wisselstromer

een vraag
die trein rijdt tussen venetie en londen
gaat die in calais met de wagons op de boot zoals vroeger of stapt iedereen daar af gaan ze dan met de boot naar dover en vandaar verder met een andere trein??
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dieselfreak

Zonet om 20u55 is de trein der treinen gepasseerd door mijn woonplaats Belsele. Ik heb helaas geen foto's kunnen nemen wegens te donker en geen fototoestel bij de hand. Ik moet nog even bekomen van het zien van zo'n prachtige rijtuigen, die mogen hier wat vaker voorbijkomen. Maar ik besef dat dit jammer genoeg een eenmalig gebeuren zal blijven.
MC

Sicco

Eenmalig denk ik niet hoor....

Volgens mij kunnen er al jaren gene spoorwagons meer per boot vanuit Calais, dat is volgens mij al lang verdwenen. Overigens rijdt de VSOE al veel langer niet meer écht van en naar Londen: er is daar echter een andere VSO-set en de reizigers stappen van de ene op de boot en dan weer op de ander.

En dan te bedenken dat er tot rond 1980 nog doorganade BR WL-rijtuigen via Lille achterop een gewone reizigerstrein naar Brussel kwamen!

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Eenmalig denk ik niet hoor....
Ik bedoelde dat het eenmalig was dat ze hier voor mijn neus voorbijkwamen. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder deze rijtuigen gezien heb op de Lijn 59 Antwerpen- Gent, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
MC

trainfreak

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Zonet om 20u55 is de trein der treinen gepasseerd door mijn woonplaats Belsele. Ik heb helaas geen foto's kunnen nemen wegens te donker en geen fototoestel bij de hand. Ik moet nog even bekomen van het zien van zo'n prachtige rijtuigen, die mogen hier wat vaker voorbijkomen. Maar ik besef dat dit jammer genoeg een eenmalig gebeuren zal blijven.

Normaal moest die over L50 en 53 rijden.
Maar hij had grote vertraging (80 minuten), misschien daarmee dat ze hem over L59 gestuurd hebben.
Spoorse groeten
Dimitri

dieselfreak

citaat:
Normaal moest die over L50 en 53 rijden.
Maar hij had grote vertraging (80 minuten), misschien daarmee dat ze hem over L59 gestuurd hebben.
In dit geval ben ik blij met die grote vertraging!
MC

Sicco

Even algemeen aan veel nieuwe forumleden omdat dit de laatste tijd veel fout gaat:
Een bericht quoten doe je zo:

(quote)
bericht
(/quote)

En dan de ronde haakjes vervangen door rechtse haakjes

Het helpt wellicht ook even je bericht te bekjijken voor of direct na het posten....

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Even algemeen aan veel nieuwe forumleden omdat dit de laatste tijd veel fout gaat:
Een bericht quoten doe je zo:

(quote)
bericht
(/quote)

En dan de ronde haakjes vervangen door rechtse haakjes

Het helpt wellicht ook even je bericht te bekjijken voor of direct na het posten....

En als je klikt op de quote knop dan hoef je zelfs niets meer aan je bericht te veranderen, en toch doen velen het (nog) fout...
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

Bedankt om dit onder de aandacht te brengen, Dimitri en Sicco [;)]
Ik heb er de laatste tijd al heel wat gecorrigeerd, maar uiteraard "ontsnappen" er nog veel.
Het is nochtans vrij eenvoudig: Gebruik het citaatknopje bij het bericht waarop je wil reageren, of het voorlaatste knopje achter "formaat" in het bericht-opstelvenstertje. Dan zijn tikfouten met de [/]-haakjes vrijwel uitgesloten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Een rechtstreekse reis van Brussel naar Veneti? aan boord van de Orient-Express.

Inderdaad, op zondag 29 mei 2011 zal de alomgekende Venice Simplon Orient-Express, de enige echte ?Orient-Express? die m??r dan een eeuw geleden in het leven werd geroepen ( in 1883) door een industrieel en bankier uit Luik, Georges Nagelmackers, vanuit het station van Brussel-Zuid vertrekken en u rechtstreeks naar Veneti? brengen. Het is slechts de 3de keer, in meer dan honderd jaar, dat Brussel-Zuid de eer zal hebben om een vertrek van de Orient-Express mee te maken.

Deze reis wordt gecombineerd met een verblijf van 2 volle dagen in Veneti? (2 nachten ter plaatse) in enkele van Veneti??s beste hotels, Danieli, Bauer & San Clemente.
De terugreis zal plaats vinden op woensdag 1 juni 2011 aan boord van een vliegtuig dat voor deze gelegenheid geprivatiseerd werd.

De deelname aan deze uitzonderlijke reis is beperkt, want slechts 138 bevoorrechte personen zullen aan boord gaan kunnen ?.

Voor de prijs rond de 3000? dus een echt koopje

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

OMC

Komende zondag zal de Ori?nt Express opnieuw Belgi? aandoen, de trein zal van Calais via Moeskroen het land binnenkomen om via Gent, Brussel en Aarlen (lijn 161 en 162) naar Luxemburg te sporen met eindbestemming Venezia in Itali?.

In Gent-Sint-Pieters is er rond 17u30 de machinistenwissel + locwissel (T12 <=> 2x CFL3000) om de 17 rijtuigen verder te slepen. In Brussel-Zuid (18u35 - 19u27) en Arlon (21u57 - 22u04) zijn er nog stops voorzien.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door OMC

Komende zondag zal de Ori?nt Express opnieuw Belgi? aandoen, de trein zal van Calais via Moeskroen het land binnenkomen om via Gent, Brussel en Aarlen (lijn 161 en 162) naar Luxemburg te sporen met eindbestemming Venezia in Itali?.

In Gent-Sint-Pieters is er rond 17u30 de machinistenwissel + locwissel (T12 <=> 2x CFL3000) om de 17 rijtuigen verder te slepen. In Brussel-Zuid (18u35 - 19u27) en Arlon (21u57 - 22u04) zijn er nog stops voorzien.

lang gewacht in Brussel-Zuid maar niet lang genoeg kunnen wachten trein had anderhalf uur vertraging, we zagen wel de 5515 met kraan door Brussel-Zuid komen zie filmpje op mijn youtubekanaal

Erwin[:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Ik heb wel gewacht:

... en het bleek toch wel de moeite waard. Dit is ??n van bijna 40 foto's [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik heb wel gewacht:

... en het bleek toch wel de moeite waard. Dit is ??n van bijna 40 foto's [;)]

dag Gerolf stond jij niet te wachten op spoor 7 ? ik stond een tijd vooraan op spoor 11 maar ben om 19h59 met IR naar Mortsel Oude God huiswaarts gegaan [:(]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !