Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

d

Gestart door rixke rail, 19 september 2010, 19:38:46 PM

rixke rail

Graag had ik gezien hoe jullie je 6005 inzetten op jullie baan ! :p
Ziehier alvast mijn bijdrage :

urlhttp://www.youtube.com/watch?v=iyPa0HoHS74/url

Doen jullie mee ?
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

eddy

@ Rixke,
Wat mij opvalt is dat U lok's vervuild zijn maar de rijtuigen niet.Of zie ik dat verkeerd?
Wou dat ik ook al zover stond met mijn baan.
groeten eddy

Sicco

Is er ook al iemand met een filmpje van de soundversie?

stevend

Is het niet zo dat de loc ( de vb versie ) al licht vervuilt is ?
Ik ben vandaag eens binnengesprongen bij vb naar aanlijding van z'n
opendeurdag, en dit viel me ook op!
Enkel het dak is voorzien van wat "vuil-aanslag".
Dit is nog (of zal niet) te zien zijn op de 55 die hij uitbrengt.
Maar dat was nog het proto-model dat er stond! Dus nog geen definitief model.

Mvg Steven

prulleman

De rijtuigen worden immers veel meer gewassen dan de loks. Elk rijtuig gaat normaal minstens 1 keer per week door de carwash. Echt vuile rijtuigen kom je alleen maar tegen als er bv werken met veel stofontwikkeling naast het spoor. Als daar een natte trein langsrijdt[:I]

chef garde

En bij vertrek zonder AVG wordt er tweemaal gefloten!!! [:D][;)]  Knappe shots!

conducteur

citaat:
Geplaatst door chef garde

En bij vertrek zonder AVG wordt er tweemaal gefloten!!! [:D][;)]  Knappe shots!


AVG zijn toch die witte lichtjes in de vorm van een madeliefje h??

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

Klopt Rian, AVG = A(Aanduiding) V(Verrichtingen) G(Gedaan).  Of in 't Waals IOT = I(Indication) O(Operations) T(Termin?es).  

Maar de foto die jij hier toont is wel van een HSL-lijn.

theedooz

citaat:
Geplaatst door Sicco

Is er ook al iemand met een filmpje van de soundversie?



Jazeker!

http://www.youtube.com/watch?v=NvsZPdQlYqA&sns=em

Groet,
Tedo
 

on7qg

Ik ben zondag mijn VB6005 gaan halen in Ingelmunster en aan een uitvoerige test onderworpen.
Ik kan enkel de lovende woorden van MSM beamen voor de uitvoering:De Mfx uitvoering:decoder loksound 3.5 met 16Mbit.
F0: verlichting;warmwitte leds(correct)
F1:Motorgeluid
start motor:klasieke bel als intro;ralanti (indrukwekkend naturel);bij versnellen bijkomen van het turbogeluid;het geluid volgt de toenemende of afnemende snelheid;afremmen met aangepast remgeluid.Bij snelle terugschakeling van de snelheid hoort men het klappen van de turbo(idem als in de realiteit van de ABC versie.
F2: claxon 1
F3: schakelen van de rode achterlichten(schakelen automatisch mee met de rijrichting)
F4: Cabine verlichting
F5: Extra turbo booster,om het geluid van een zwaar belaste lok bij stilstand of lage snelheid te immiteren.
F6: Omschakelen op halve snelheid
F7: conducteurcfluit(de 6500 werd ingezet voor zowel persone als goederenverkeer)
F8: dubbele claxon
F9: witte koplampen pinken.
F10:stationsaankondiging:Lier/Aarschot/Heist op de berg
F11:Luik Guillemin
F12:Herenthals/Turnhout
F13: Lucht kompressor
F14:Remgeluid aan/uit
Het resultaat is mij buitengewoon.de digitalrijders worden extra verwend schrijft men in MSM ,en ze hebben gelijk ook.
Volgens VB werden alle klankopnames door henzelf uitgevoerd,met de medewerking en advies van ABC.

theedooz

Er zitten nog meer dan bovengenoemde geluiden in; zo mis ik nog de korte claxon en de permanente claxon (zie mijn filmpje twee posts terug).