Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Beste start voor digitaal

Gestart door Red-Eagle, 16 september 2010, 18:17:51 PM

Powered By Diesel

De startsets zijn zeker al beschikbaar. Op de modelspoorexpo hadden verschillende handelaars er al staan.  2 sets met stomers en personenrijtuigen en 1 met infrabel lok en 3 stortgoedwagens.
running on heavy fuel

Stefke

citaat:
Geplaatst door Powered By Diesel

De startsets zijn zeker al beschikbaar. Op de modelspoorexpo hadden verschillende handelaars er al staan.  2 sets met stomers en personenrijtuigen en 1 met infrabel lok en 3 stortgoedwagens.



Jammergenoeg vind of zie ik er niet veel van terug op de Roco site...

Weet iemand een plekje waar ik deze eventueel online zou kunnen bestellen?
 

Brandy

Met dank aan de diverse reacties, die voor mij doorslaggevend was om de roco multimuis aan te schaffen als set bij Brekelmans modelbouw in Rosmalen Kosten 100.
Edoch..... ik ga deze apparatuur gebruiken voor een schaduwstation dat al is gebouwd.Hierin zitten stroomloze secties in en enkele diodes. De leverancier heeft aangegeven dat je stroomsecties moet overbruggen met een weerstandje van ongeveer 3 watt. Daarnaast zegt de beschrijving dat er GEEN condensatoren in het circuit mogen zitten. Is een diode in mijn geval ook een contra indicatie? Voor ik e.e.a. omschakel van analoog zeker weten of e.e.a. geen kwaad kan.

INFO

Brandy,

Dan heb je het waarschijnlijk verkeerd begrepen, of je leverancier heeft ergens wat horen waaien. Maar een weerstand van 3 Watt klinkt wel leuk, maar welke weerstandswaarde moet hij dan hebben?

Diodes zijn geen probleem voor het digitale gebeuren, sterker nog zonder diodes kun je een heleboel leuke dingen niet doen. Maar daar zal ik je verder niet mee vermoeien, de leer curve is al steil genoeg.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brandy

citaat:
Geplaatst door INFO

Brandy,

Dan heb je het waarschijnlijk verkeerd begrepen, of je leverancier heeft ergens wat horen waaien. Maar een weerstand van 3 Watt klinkt wel leuk, maar welke weerstandswaarde moet hij dan hebben?

Diodes zijn geen probleem voor het digitale gebeuren, sterker nog zonder diodes kun je een heleboel leuke dingen niet doen. Maar daar zal ik je verder niet mee vermoeien, de leer curve is al steil genoeg.




Brandy

Oei. het vorige bericht ging even vauth.
De waarde van de weerstand. Dat is een goeie vraag, die ik als enigszins leek niet kan beantwoorden. Ik ga er van uit dat meerdere bouwers hiermee "tobben" Kan iemand mij helpen, voordat ik problemen heb. Ik heb er al, aangezien ik een digitaal omgebouwde lok(T3 van Fleischmann)inmiddels naar de reparateur heb gebracht met een vastloper(of doorbrander?)Ik ben nu erg voorzichtig. De "98 er"doet het evenwel prima op de analoge baan.
Ik lees wel de reacties.
Brandy