Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Roco 6289

Gestart door Stefke, 15 september 2010, 09:56:27 AM

Stefke

Als dieselfan sta ik op het punt of beter denk ik eraan om het Roco model van de 6289 aan te schaffen. Heb het model wel nog nooit in levende lijve gezien.met uitzondering van m'n 6215 in de vitrine.
Hoe is de afwerking van dit model? en wat kan daar allemaal achtergehangen worden volgens het grote voorbeeld?
 

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Stefke

het Roco model van de 6289 Hoe is de afwerking van dit model?


U vraagt, wij draaien : [;)]






citaat:
Geplaatst door Stefke

en wat kan daar allemaal achtergehangen worden volgens het grote voorbeeld?



L; K1, 2 en 3; M1, 2 en 3; allerhande goederentreinen van het tijdperk.
De 6289 droeg deze zgn. "overgangslivrei" zeker vanaf 1976 (1972 tot 1975 is onzeker) Nooit herschilderd in het geel, sinds 2005 eigendom van T.S.P..
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Stefke

ziet er toch redelijk fraai uit me dunkt.

Merci voor de fotokes.
 

Artologic

Ik heb haar "zus" de 6274, ander nummer, zelfde kleur. Heel fraaie machine en als je van diesels houd zeker een aanrader!
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door Artologic

Ik heb haar "zus" de 6274, ander nummer, zelfde kleur. Heel fraaie machine en als je van diesels houd zeker een aanrader!


De 6274 heeft bij mij de 1970 livrei en niet de tussenlivrei [:)]

Artologic

Oeps mijn blunder, t zit het soms in de details [:I][:I][:I], maar et blijft desondanks een heel mooie loc!
 

stevend

Wat die 6289 betreft, daarvan heeft roco 2 versies van.
Een ouder model(43596) met groen dak uitgebracht in 1997;en het latere model (68777) uitgebracht in 2009 met een zwart dak.
Dit te lezen in msm 76




De loc met nr 6274 (43592 uitgebracht in 1990) heeft zoals sicco aangaf een andere livrei. Let vooral op de dubbele gele lijn op de zijflanken



De artikelnr zijn wel voor 3-rail

Mvg Steven

theedooz

Deze loc is in 1997 ook als 6332 uitgebracht.
Helaas heeft Roco voor de nieuwe uitgave weer voor 6289 gekozen, terwijl er meer nummers mogelijk waren.

Zelf heb ik ook nog de 6241 in afwijkende tussenschildering gemaakt.