Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Een belgische 50er in het buitenland

Gestart door Baureihe 103, 04 september 2010, 21:50:40 PM


Sicco

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

Bij de VSM kwam ik een stoomer tegen in Belgi? gemaakt.
Het model is echter in Oostduitse stijl:
-reko ketel
-centrale vergrendeling van de deur van de ketel
-lampen in groot formaat

Wie heeft er meer info over deze lok?



ex Vennbahn 50 3666

vanmiegroet

Dat is inderdaad de ex vennbhan loc .
Ik heb nog op die treiinen gezeten in 2000 .
Ik vind het nog steeds spijtig dat de mooie museumlijn weg is[V]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Sicco

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Dat is inderdaad de ex vennbhan loc .
Ik heb nog op die treiinen gezeten in 2000 .
Ik vind het nog steeds spijtig dat de mooie museumlijn weg is[V]



Toen was jij drie, toch?

B-Cargo

Ik heb nog een mooie herinnering aan die loc, ooit eens op de Vennbahn op een zaterdag in 1996 (ben niet h?lemaal zeker van het jaartal) een rit Eupen<=>Trois Ponts gereden. Sleep K-rijtuigen met het Mitropa-bar rijtuig. Wat een prachtige lijn en omgeving en wat een atmosfeer! Ondertussen verleden tijd.. ?cht spijtig! [V]

vanmiegroet

@ siccobijna 4 jaar .
De rit was inderdaad magisch .
Nu kan je delijn helaas affietsen [V]
Waarom alles opbreken en er een fietspad van maken [V][V]?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

@ siccobijna 4 jaar .
De rit was inderdaad magisch .
Nu kan je delijn helaas affietsen [V]
Waarom alles opbreken en er een fietspad van maken [V][V]?


Ruben,
omdat het te duur is om alles te onderhouden!Jammer voor het spoorwegggebeuren, anderzijds een zege voor mooi aangelegde wandel-en fietspaden door vaak mooie natuurgebieden.
Groeten Peter

vanmiegroet

onderhoud moet dan niet meer .
Maar met mij gaat het erom dat je nog altijd den spoorweg kan zien
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

onderhoud moet dan niet meer .
Maar met mij gaat het erom dat je nog altijd den spoorweg kan zien



Dat is nu ook nog zo. Gewoon de sporen liggen er niet meer.

Ga maar eens kijken op Google Earth of Google, daar kan je de oude spoorlijnen nog gemakkelijk terugvinden in het landschap.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

onderhoud moet dan niet meer .
Maar met mij gaat het erom dat je nog altijd den spoorweg kan zien


Wanneer je iets niet onderhoud dan vind je er achter enkele jaren niet meer van
weer!Alles gaat op in de natuur of wordt door menselijk toedoen verwijderd(of gestolen!)
Groeten Peter[;)]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

onderhoud moet dan niet meer .
Maar met mij gaat het erom dat je nog altijd den spoorweg kan zien


Wanneer je iets niet onderhoud dan vind je er achter enkele jaren niet meer van
weer!Alles gaat op in de natuur of wordt door menselijk toedoen verwijderd(of gestolen!)
Groeten Peter[;)]


Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn[;)]
Op het deel van L128 waar al jaren niets meer rijdt liggen er ook nog rails met dwarsliggers..
Veel kan men bij het spoor niet stelen..

Op de lijn Dinant-Givet zag je tot over enkele jaren (misschien nu ook nog?) op sommige plaatsen nog sporen liggen.


Maar om terug on-topic te gaan:
Zijn er veel Duitse locs in Belgi? gemaakt?
Spoorse groeten
Dimitri

mini-bs

van de BR 50 zijn er in een vereenvoudigde versie zo'n 200 in Belgi? gebouwd. Bovenstaande lok komt uit een reeks van 25 die door Franco Belge werd geleverd aan de Duitse Spoorwegen. In tegenstelling tot de origineel Duitse versiegenoten zijn de Belgische wat eenvoudiger van opbouw, bvb maar 1 stoomdom.
De lok heeft lang dienst gedaan bij de DR en kreeg begin jaren 60 die speciale ketel, en in 92 oliestook (dat laatste verklaart waarom de lok bij de VSM van naam veranderd is).