OPROEP! Foto's van uw Belgische schaal-n modellen

Gestart door Michiel, 27 augustus 2010, 14:24:21 PM

Michiel

Beste N'ers,

Ik zoek foto's van alle de Belgische schaal-N producties om mijn lijst te illustreren. Zelf heb ik maar een handvol modellen, en zomaar van internet beelden plukken is ongepast. Vandaar mijn oproep.

Dus, ik zoek foto's van uw Belgische modellen, liefst met een witte of lichtgrijze achtergrond, met daglicht getrokken. Het model wordt liefst vrij laag genomen (ooghoogte), staand op een stuk rails. Op die manier verkrijgen we een vrij uniforme presentatie van de modellen. Let op, de foto's moeten vrij zijn van alle rechten, dus geen foto's uit catalogi of van websites halen aub.

Foto's mogen hier geplaatst worden, naar me toegestuurd worden per email of een link geplaatst naar waar ik ze kan komen halen. Hier in dit draadje is natuurlijk het leukst voor alle N'ers om volgen. ;)

Ik denk dat, als we samenwerken, we een unieke lijst kunnen bekomen met alle Belgische schaal-N producties ge?llustreerd. Uw medewerking wordt zeer sterk op prijs gesteld, waarschijnlijk door de hele Belgische N-gemeenschap, nog tot vele jaren in de toekomst. ;)

ter informatie: url="http://www.nproject.org/nl/diversen/belgische-n-modellen.html"de lijst met Belgische modellen/url

Wie is eerst? :D

edit: URL aangepast naar nieuwe site.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

#1

Michiel,

Zie hier reeds een foto van de Class 66 DLC van Kato. Weliswaar zijn de foto's niet genomen op een stukje spoor.

Voor:


En na:


Ik denk dat je foto's prefereert van de propere locs?[;)]

Groeten,

Dries


Michiel

#2
Dries,

die foto's zijn perfect! Ik heb de foto's het liefst ongeweathered, zoals de modellen origineel waren, maar anders is geweatherd ook goed hoor. Deze foto zal binnenkort opgenomen worden in de lijst. Als je een extra vermelding op de foto wenst, dan kan ik dat begrijpen, hoor. (vb bron: Dries Ennogiets) [:D]

Als je er nog hebt, graag! [8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#3
Ik heb de lijst van Belgische schaal N modellen nu ondergebracht op mijn huidige "Brussel-Noord anno 1920" site.

http://www.nproject.org/nl/diversen/belgische-n-modellen.html

Ik zal ook nog een paar foto's van wagens toevoegen, maar ik hoop op jullie bijdrage om de reeks foto's te vervolledigen. [;)]

edit: url is aangepast
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

#4
Deze wagen bracht Minitrix enkele jaren geleden uit:



Een oranje containerwagen type Sgnss van TRW ingeschreven bij de NMBS.  
En dan nu een vraag voor de wagon-kenners:
Volgens mij heeft TRW nooit Sgnss-wagons gehad in deze kleur. De zogenaamde 'Huckepack'-wagens van TRW waren wel in oranje.
Klopt dit, of hebben er inderdaad wagons van het type Sgnss in de oranje kleurstelling rondgereden?

Groeten,

Dries



ON6KN

#5
Hoi,

Als ik wat tijd heb zal ik mijn collectie eens bekijken, maar dat zal pas voor over 14 dagen zijn aangezien we deze week een uitstapje naar de zee gaan doen, ik zal u woensdag een foto van een 8058 van Trix en nog een deel andere, heb hier ook een stuurstand M2..

Ik laat je nog iets weten

Greotjes de Fran?ois

Michiel

#6
Ik heb de eerste reeks foto's toegevoegd aan de lijst met Belgische schaal-N modellen. Met hartelijke dank aan Dries (HLD 3S2) voor deze eerste serie foto's. [;)]

Er zijn nog veel ontbrekende foto's. Wie kan me helpen met het  aanvullen ervan? De schaal-N gemeenschap nu en in de toekomst zal u dankbaar zijn! [:D]

edit: url aangepast naar nieuwe site
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#7
Met dan aan Stephane Demaegdt en Dries heb ik weer een aantal foto's kunnen toevoegen aan de lijst met Belgische modellen.

Wie heeft modellen waarvan de foto in de lijst ontbreken, en wilt me er een foto van opsturen? Mijn dank zou groot zijn! [;)]

edit: URL aangepast aan nieuwe site
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ON6KN

#8
Hoi Michiel,

Ondertussen terug thuis van een weekendje kust...
Hierbij een eerste foto, laat weten of het OK is, dan zet ik de andere ook on line, hierbij de link



Groetjes de Swa/ON6KN

Michiel

#9
Hallo Swa,

die foto is perfect. Het contrast trek ik wel wat bij, geen probleem. Vergeet ook niet om via de bestandsnaam van de foto te vermelden om welk model het precies gaat. Stuur alles maar naar mich(at)fbn1920.be . Alvast enorm bedankt! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ON6KN

#10
Hoi Michiel,

Ik zal eens kijken, of de andere bruikbaar zijn en dan stuur ik ze gelijk door....

Swa

Michiel

#11
Beste N'ers,

bijna de helft van alle modellen in de lijst hebben nu al een foto ter illustratie. Mijn oprechte dank hiervoor aan Dries, St?phane en Swa. Maar er ontbreken nog een hoop foto's. Dus, N'ers, wie een model heeft waarvan er nog geen foto in de lijst staat, dan blijf ik ge?nteresseerd in uw bijdrage. [;)]

U mag alle foto's sturen naar mich(at)fbn1920.be, liefst een beetje in de stijl van wat al bestaat. Met dank bij voorbaat,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

#12
Kijk eens aan:





(donor was een Trix loc met het nummer 12596)

Kees-Jan

Michiel

#13
Hallo Kees-Jan,

Prachtig strak schilderwerk en belettering. Pet af, echt waar. Nu, als je dit model nu als een productie op de markt brengt (KJ-Models [;)]), dan neem ik dit model op in de lijst van Belgische modellen.

Een lijst van Belgische schaal N ombouwmodellen hoop ik ooit ook eens te kunnen samenstellen, maar dat is als ik een extra pakketje tijd vind...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#14
De lijst met Belgische schaal-N modellen is al voor meer dan de helft aangevuld met foto's, waarvoor mijn bijzondere dank naar collega's die me al beelden hebben toegestuurd de afgelopen 3 maanden.

Er zijn echter nog een hoop modellen zonder foto. Indien u toevallig zo'n model hebt, zou ik een foto ervan voor de aanvulling van de lijst echt waarderen. Een foto een beetje in dezelfde stijl: witte, neutrale achtergrond met model op een spoortje.

De lijst werd al een paar keer op een zeer populaire Duitse N-website vermeld, en is ook al opgenomen in andere buitenlandse (oa Deense) linkpagina's van N-spoorsites. Blijkbaar zijn Belgische modellen ook in het buitenland vrij gezocht (wink-wink [;)] naar de paar modelbouwers onder ons die spelen met het idee om een Belgisch schaal-N model te produceren)

edit: url is aangepast
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)