Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Dummy loc wielen vervangen

Gestart door rixke rail, 27 augustus 2010, 12:38:07 PM

rixke rail

Ik heb recent van een ander forumlid een dummy 55 overgekocht.
Deze zou echter ge-isoleerde wielen moeten krijgen. Iemand een idee voor een gemakkelijke oplossing ?
Assen doorzagen en vervangen, zoals hier reeds besproken, lijkt mij vrij omslachtig.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Eric,

ik vrees dat je de wielen zult moeten vervangen, want ik dacht dat M?rklin wielen, ge?soleerd of niet, geen beste vriendjes zijn met Roco, Fleischmann of andere tweerail-wissels. En zolang zal je je 55 op een dieplader moeten meeslepen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bert Ossevoort

Voor marklin wielen te isoleren zijn er kunststof busjes te koop van marklin/trix ,welke ze zelf ook in de trix loks toepassen.
alleen zul je het gat in de wielen groter moeten maken en dat is het mooiste natuurlijk in een draaibank,heb dat probleem ook gehad met de reeks 23 ,echter heb de wielen gedomonteerd en een kennis heeft de wielen aangepast en de busjes er in geperst .
En inderdaad de flens hoogte en hoek aangepast aan de nem norm ,of ik had er een wiel bij gedaan waarvan ik de rijeigenschappen goed van vindt,en dit diende als voorbeeld.
daarna heb ik zelf de wielen weer geplaatst op de bestaande assen.
Heb geen bestel nummer van de busjes maar een goed gesorteede winkelier heeft ze of weet zeker hoe er aan te komen.
Bert.

ysbeer

Waarschijnlijk is vervangen door trix wielen niet goedkoper maar wel beter voor de rijeigenschappen en je zenuwen.
Die busjes,er uit boren,inpersen ,mislukken ,busjes laten sturen[:(!][:(!][:(!][:(!][}:)]
wim