Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Lange adressen via IB

Gestart door Peter, 26 augustus 2010, 16:03:21 PM

Peter

Heb al eens een paar keer geprobeerd om in decoders, lange adressen, d.w.z. van drie ov vier cijfers te programeren via mijn IB.
Blijkbaar doe ik telkens iets verkeerd want het lukt me niet ondanks dat ik (dat denk ik toch) de handleiding volg.
Kan iemand me raad geven aub.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johan Poelmans

Welke intellibox heb je? Ik heb de basic, en daar lukt het vlotjes. Zo uit de kop ga je dan in programmer mode, dan met menu richting DCC programming, en daar kan je ergens long adresses kiezen: vul daar je 4 cijfers in gevolgd door enter, en presto...

Maar wat ik met de basic al gemerkt heb is dat hij een reeks 77 van mehano niet (maar dan ook totaal niet) geprogrammeerd krijgt: bij mijn andere locs geen probleem. Misschien is heb je een gelijkaardig probleem?
 

Peter

Citeereen reeks 77 van mehano niet (maar dan ook totaal niet) geprogrammeerd krijgt: bij mijn andere locs geen probleem./quote]

Bij mij ging dat vlot, d.w.z. het adres op 77 gebracht.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Welke decoder (merk) steekt daarin?

Het kan namelijk zijn dat je ook CV 29 mee moet veranderen. De meeste decoders veranderen dit automatisch maar bij een Tran decoder moet je dit zelf veranderen!

Tel dan 32 op bij de waarde van CV 29 die je eerst moet uitlezen.

Kees-Jan

INFO

Hi,

De Intellibox heeft een speciaal menu voor het programmeren van lange adressen, en daarbij wordt automatisch CV29 op de juiste waarde gezet. Helemaal kant en klaatr voorgebakken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kees-Jan

Klopt Wim maar werkt niet bij Tran zoals eerder opgemerkt met een IB basic.

Kees-Jan

INFO

Kees-jan, daar geloof ik geen bal van.[;)]

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Peter

Info schreef:

citaat:
De Intellibox heeft een speciaal menu voor het programmeren van lange adressen, en daarbij wordt automatisch CV29 op de juiste waarde gezet. Helemaal kant en klaatr voorgebakken


Inderdaad, klopt als een bus. Ik heb het me blijkbaar veel te moeilijk gemaakt met telkens aan die CV's te zitten prutsen.

Bedankt
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Ik wel Wim [:o)]

Bij het programeren van een Tran krijg ik het niet voorelkaar in het menu "programeren lange adressen" onder DCC programering.

De Tran moet om te kunnen rijden dan ook nog een keer met CV 29 onder CV programering veranderd worden. Dit hoef ik niet te doen bij een Zimo of Esu. Daar wordt cv 29 wel automatisch aangepast.

Kees-Jan