Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Nassaubrug

Gestart door dedrummendemodelbouwer, 24 augustus 2010, 10:04:47 AM

dedrummendemodelbouwer

In Antwerpen ben ik nu al zo'n 2 jaar aan het bouwen aan een plaat met als thema de haven van antwerpen. Het plan is hoofdzakelijk gebasseerd op een artikel uit MSM. Aangezien er een draaibrug moest opkomen heb ik besloten om de nassaubrug als voorbeeld te nemen.
Het grootse deel is al af, er moet nog juist wat verwering en op sommige plaatsen wat detaillering gebeuren.

IMGhttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/modelbouw/nassaubrug/P140210_16020002.jpg/IMG
IMGhttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/modelbouw/nassaubrug/P140210_16020001.jpg/IMG
IMGhttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/modelbouw/nassaubrug/P140210_14530001.jpg/IMG

Peter

Jaritz,

Het zou misschien geen slecht idee zijn, om als je een bestaand iets nabouwd, een foto van het grote voorbeeld bij te voegen.
Voor de brug zelf: doe zo verder.
Met vriendelijke groeten
Peter

dedrummendemodelbouwer



het orgineel[;)]

jaritS

chef garde

citaat:
Geplaatst door dedrummendemodelbouwer



het orgineel[;)]

jaritS


Knappe brug!!  Heb daar praktisch dagelijks over gewandeld met mn hond toen ik nog in Antwerpen woonde.  Ligt de Westhinder (een andere knappe West-Vlaming ...) daar nog???  En bestaat het caf? nog vanwaar jij die foto genomen hebt???  En meest belangrijk, reden er ooit treinen over deze Nassaubrug of gebruik jij die enkel als voorbeeld??

Paulogic

citaat:
(een andere knappe West-Vlaming ...)


Maat ik ben een oost-vlaming he !!![}:)][:D][8D][:)][:p][B)]
mvg,
Paul(ogic)

dedrummendemodelbouwer

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door dedrummendemodelbouwer



het orgineel[;)]

jaritS


Knappe brug!!  Heb daar praktisch dagelijks over gewandeld met mn hond toen ik nog in Antwerpen woonde.  Ligt de Westhinder (een andere knappe West-Vlaming ...) daar nog???  En bestaat het caf? nog vanwaar jij die foto genomen hebt???  En meest belangrijk, reden er ooit treinen over deze Nassaubrug of gebruik jij die enkel als voorbeeld??



het is een foto van Wikipedia, de foto's die ik getrokken waren allemaal detail opnamen, vandaar.
De westhinder ligt er nog steeds, maar het cafe is (denk ik) afgebroken.
Over de brug een kort stukje geschiedenis
-De brug is de oudste draaibrug van europa, gebouwd in 1867 en orgineel aangdreven door stoom.
in 1912 hersteld wegens een brand, waarna er ook sporen werden gelegd. Nadat de haven in loop der jaren zich steeds meer uitbreidde, kwam er daar veel minder activiteit en raakte de brug in verval.
Uiteindelijk in 2004 gerestaureerd, samen met de rest van de omringende dokken. Nu liggen er geen sporen en auto's mogen er ook niet meer over rijden.

@Paulogic: ik ben ook een OOst-vlaming, geboren te Antwerpen, met een oostvlaamse moeder, een antwerpse vader, een westvlammse grootmoeder en een limburgse grootvader. m.a.w. ik ben multicultureel[:D][;)]

dedrummendemodelbouwer

nog een paar fot's met overzicht van de plaat






rixke rail

Knappe goederenloods, Jarits ! Zelfbouw ?
Edit : Uw brug is trouwens ook niet mis !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dedrummendemodelbouwer

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Knappe goederenloods, Jarits ! Zelfbouw ?


Het zijn 2 oude loodsen van volmer, die ik deels heb bijgewerkt zodat het precies ??n grote loods is. Ik vond ze eigenlijk goed passen in een belgische haven[:)]

conducteur

Op welk MSM-nummer heb je je gebaseerd? Het ziet er alvast zeer mooi uit.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

railman56

zo te zien nog veel werk voor de boeg maar laat dat de pret niet bederven. het ziet er goed uit
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dedrummendemodelbouwer

zoals het de gewonnte was in de jaren 60/70 werden de meeste dokken nog in kassei gelegd, deze moeten nog allemaal gemaakt worden uit architectenkarton[:D], een hoop werk
Nog iemand tips voor realistisch scheldewater?

gardevil

citaat:
Geplaatst door dedrummendemodelbouwer

zoals het de gewonnte was in de jaren 60/70 werden de meeste dokken nog in kassei gelegd, deze moeten nog allemaal gemaakt worden uit architectenkarton[:D], een hoop werk
Nog iemand tips voor realistisch scheldewater?



Een emmertje scheppen op 't sintanneke? [:D]

Ik heb goede ervaringen met bootvernis, in verschillende lagen opgebracht.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Johnnytrein

Ik weet dat de Antwerpse miniatuurstad een apparaat had om platen met kaseien te maken Misschien kan eens informeren bij Guido, Portael http://users.skynet.be/bk159961/mini/maquette/adres.htm Dit is de voormalige eigenaar van de miniatuurstad.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

marc goovaerts

Ja, het leek op een kleine, oude waswrongel. Een vlakke cylinder onderaan en bovenaan ??n met (opstaand) de baksteenvoegen en een zwengel. Het plaatmateriaal werd er doorgehaald en verkreeg door de druk tussen de twee cylinders z'n baksteenmotief in reli?f.
Van de bovenste cylinder weet ik enkel dat hij die buitenshuis had laten fabriceren en dat het niet goedkoop was. Maar omgerekend naar het aantal muren, nodig voor de prachtige miniatuurstad, was het de investering waard.