Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Kortsluiting twinboosters Opgelost!

Gestart door Michael, 22 augustus 2010, 17:45:18 PM

Michael

Twincenter (TC) en twee twin boosters (TB) in gebruik, het TC is aangesloten op het programmeerspoor, 1ste TB op stroomkring 1, 2de TB op stroomkring 2.
Als ik de TB's afzonderlijk aansluit op het TC werken beide TB's naar behoren, maar zodra ik de TB's met elkaar verbind via de bijgeleverde fleischmann kabel dan krijg ik de melding kortsluiting twinbooster. Beide kabels zijn gebruikt om de TB's afzonderlijk te koppelen met het TC.
Ik dacht door de TB afzonderlijk te testen sluit ik kortsluiting in de baan uit.
Voorheen had ik op stroomkring 1 het TC en op stroomkring 2 de TB, gaf geen problemen.
Zodra ik de TB's koppel treed het probleem meteen op, er staat bv geen lok op een overgang van stroomkring 1 naar stroomkring 2. Iemand enig idee?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

#1
Soms ligt de oplossing heel dichtbij, probleem is verholpen, de aansluiting van de 2de twinbooster naar de ringleiding, draadjes van positie 3 en 4 omgewisseld, en geen twinbooster kortsluitng meer.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

#2
Oef gelukkig maar , ik was hier bij ook  eens aan het kijken geweest hoe ik het precies aangesloten had , maar het is dus niet meer nodig.[;)]

Michael

#3
Ha Erwin,

Ik had al aan jou gedacht omdat ik weet dat jij een rijtje twin boosters hebt staan, toch bedankt voor het kijken, maar ook ik ben blij dat het zo eenvoudig op te lossen was.
Groeten Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

#4
Ja die draadjes h? , het moet juist zijn , ook ik heb mij daar al eens enkele uren mee zoet kunnen ( moeten) houden.[:(]