Beautiful British Columbia

Gestart door evan, 17 augustus 2010, 14:20:33 PM

evan

Ik heb m zo lang gepoetst en dan zeg je me dit...[:D]

De rechtse is van Anita Decor en de drie linkse heb ik zelf gemaakt...

Sisaltouw, bloembinddraad, static grass van WS en Fine turf van WS.
Als lijm Bison spray een goedkope bruine verf in spuitbus.

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

idd goed gevormd, op een onbewoond eiland, en dan de koplampen poetsen ?? euhh, zo komt die baan toch nooit af?

(ooh, je poetst de auto.. dat kan ook, haha)

die boompjes, dat is toch niet stiekum toch de pijpenrager methode, maar dan iets geevolueerd? of toch wel? ze zijn wel erg goed gelukt, geef je op Ontraxs ook de bomen bouw in demonstratie ?

Wim

evan

Hoi Wim,

Het is idd een afgeleide van de pijpenrager methode.  Ik ben er ook best tevreden mee.  Het moeten ook niet alemaal dezelfde soorten bomen zijn natuurlijk.
Het is vaak moeilijk om een fraai evenwicht te vinden tussen de realiteit en een leuke sfeer op de baan.  Als ik volledig de realiteit volg op deze kleine oppervlakte zou het niet geslaagd kunnen overkomen.  Te groot, te klein, te veel, te weinig, ...
Wat men ziet in de natuur is er en neemt men zo aan, maar op een modelspoorbaan komen er dan opmerkingen omdat het niet altijd strookt met ieder individu en zijn idealen.
Ik heb het er althans moeilijk mee om dat evenwicht te vinden dus ga ik er van uit dat het bij velen ook zo is.
Ik hoop dat je me wat kan volgen in deze filosofie...[;)]

De baan zal dus ook op ontraxs staan en daarnaast zal ik geregeld wel ns een boompje draaien[:D].

Ik wil graag alle ideeen en technieken met iedereen delen en zelf weer veel bijleren van anderen.  Ik ben ook bezig met materiaal en inhoud te verzamelen om artikels over landschapsbouw te schrijven.
Alle technieken probeer ik zo fool-proof te maken zodat ze voor iedereen doe-baar zijn en dat de drempel zeker niet te hoog lijkt.

Ik geef nu al 4 jaar met succes seminaries in een Modelspoorzaak in het Antwerpse met ondertussen meer dan 400 cursisten die ik wat heb kunnen bijbrengen.  

Geen geheimen alleen een hobby...

Groeten,

E

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

Ziet ik hier ook al die madam die de koplampen groter heeft dan de El Camino. [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

Yep... jij eet precies ook van twee walletjes he?
[:D]

evan

De trein rijdt rond[:p]

Sinds de MSM expo heeft het baantje niet meer volledig gemonteerd geweest tot vandaag!

Momenteel is de trein weer toertjes aan het rijden[:)]

Ik heb eerst mn ALU frame weer aangepast voor het baantje en dan in 5min. het baantje gemonteerd.  Dan ben ik met een product even over de sporen geweest en hopla.

Hierbij wat fotootjes:

Het ALU Frame:

Dit is een investering die ik enkele jaartjes geleden heb gedaan en heb er nog geen moment spijt van.  Het zijn profielen die ik dan heb in standaardmaten gezaagd en bewerkt.  Dit is nu mn frame voor alle projecten.  Het heeft reeds gediend voor de Nitinat River RR, Gringolandia, BBC enz...

Hierop komt de bediening:

Plaatsing eerste module: (op de achtergrond hangt Gringolandia nog aan de muur)

De elektrische verbinding:

Binnenkant baantje:

Voila gemonteerd: 1 bout en slotje per koppeling en de uitlijning gaat vanzelf:

Oh... en die grote boom op de voorgrond staat in het echt ook knal naast het spoor en is in realiteit nog wat groter[8D]

De eerste trein:

Nu kan ik ales gaan detailleren, detailleren, detailleren en afwerken[:D]

Groeten en tot later...[;)]

dirkske

Gewoonweg meesterlijk.[:p]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

evan

Bedankt Dirkske[;)]

Ik heb een filmpje geplaatst op Photobucket:

http://s686.photobucket.com/albums/vv227/sirswitchalot/?action=view¤t=Video0024.mp4

Het is maar met de GSM...[;)]

Paulogic

En waar is het kattehuisje voor Chessie ??? dat ontbreekt nog in
uw constructie [:D][:D]

Very Nice. Iedereen laat hier met gemak super toffe dingen zien
en ik krijg nog geen oud locje aan de praat... [:I][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door evan
Nu kan ik ales gaan detailleren, detailleren, detailleren en afwerken[:D]
Ik ben vooral benieuwd naar miniscenes [;)]
Leuk filmpje, trouwens [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Miniscenes?

U vraagt, ik zet het in scene[:D]

Ik ga deze avond nog ns ??n van de films over de spoorlijn zien en de boeken raadplegen om de details zoals mijlpalen, techn. kasten, gereedschap enz. te bekijken zodat "De rommel" langs het spoor wat verantwoord is.
De amerikaanse spoorwegterminologie is "Right of way" voor alles wat je rond het spoor vindt.

Enfin geen modelbouw zelf dus [:o)]

@Paulogic
Chessie zal mee zien naar de film over BC rail[:D]

Edit: Toch eentje... Voor Gerolf en natuurlijk ook de anderen[8D]

DUMB ASS MOOSE!   GO AWAY!

Dit doe je beter niet in het echt[;)]

ERVIN

Amaai Evan , je spreekt nog van detailleren , waar en wat ga je dan nog detailleren??
Voor mij is deze baan volledig perfect af hoor!!

Vooral die laatste close-up , magistraal , dat bruggetje , gewoon bangelijk " echt "!![:0]

Gerolf

Leuke sc?ne [:D] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Ik heb dit, ondertussen 12 pagina's tellende draadje eens vluchtig doorgenomen, op zoek naar een uitleg hoe je de dwarsliggers zo realistisch mogelijk geschilderd krijgt, oftewel staat et er niet oftewel heb ik niet goed gekeken? Hoe doe je dat? Ik wil een spoordijkje maken in model om wat technieken te oefenen, en dat is iets wat het eerst moet gebeuren. Als de ballast deftig is, en de sporen roestbruin geschilderd lijkt het nog altijd veel te proper. (ik ga wel niet beginnen met sporen zelf bouwen...). Ik gebruik wel peco's. Dat is al voldoende goed, maar ik wil af van die propere look...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Bedankt heren[;)]

Hoi Rian,

Misschien kan dit je al wat voorthelpen:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=11626
Het meeste effect komt door de "drybrush" techniek.  Met een oude borstel/penseel en bijna geen verf schilder je de dwarsliggers.  Er mag best wat kracht achter zitten. Hierdoor blijft er enkel verf aan de naden en oneffen delen hangen en accentueer je de details.  De techniek lukt niet van de eerste keer, maar je moet het wat uitproberen...
Als verf neem je best een lichtkleurige acryl.

Google "Drybrushing" ns...
http://www.youtube.com/watch?v=lcIYkCz-Dco

Succes[;)]

Ondertussen heb ik nog 2 fotootjes genomen...

Special effect:

Sfeerfoto met [:(!]kattenharen.  Dit is de eerste module en ik verdenk Chessie er van.  Komt in orde hoor[;)]