Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Mehano type 200/reeks 51

Gestart door Peter, 15 augustus 2010, 13:44:35 PM

Peter

Welke modellen heeft Mehano gemaakt in tijdperk III versie van deze lok, dus als type 200.
Graag met foto aub.
Met vriendelijke groeten
Peter

C-rail

Enkel de 200.058 met dubbele koplampen.
Foto heb ik nu even niet bij de hand.

rixke rail

Correct, maar die is voor U amper bruikbaar, Peter !
Hopen op een nieuwe versie is voor U de enige optie, vrees ik !
Jocadis misschien ? Vrij duur wel !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

C-rail

Ergens heb ik opgevangen (weet niet meer waar), dat de 200.058 eerder dan de andere 200'en uitgerust werd met dubbele koplampen bij wijze van test. Dus is de 200.058 nog n?t bruikbaar in Tp. III

Sicco

citaat:
Geplaatst door C-rail

Ergens heb ik opgevangen (weet niet meer waar), dat de 200.058 eerder dan de andere 200'en uitgerust werd met dubbele koplampen bij wijze van test. Dus is de 200.058 nog n?t bruikbaar in Tp. III


Nou ja test.... die wijziging liep gewoon net wat eerder dan de vernummering, waardoor de loc nog een tijdje in de 'nieuwe' kleur (groen-geel) met zescijferig, maar grote nummers en dubbele lichten heeft gereden.

Peter

Met andere woorden, er staat mij werk te wachten. Enkele koplampen,al dan niet met 3e lamp. Helemaal groen spuiten met drie horizontale lijnen op de flanken (1.op de scheiding van groen/zwart, 2. ongeveer in het midden die zich verbreed op de fronten, en aan de overgang naar het dak.
En dan nog die speciale cijfers zoeken.
4t wordt niet gemakkelijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Of wachten tot er een nieuw model komt. Dat gaat heus gebeuren. Ofwel neemt iemand de mallen van Mehano over, ofwel een nieuwe productie. Zolang de kans op de 1e optie nog aanwezig is zal de 2e op zich laten wachten, maar binnen ene paar jaar gaat er zeker wat komen...

stevend

Zie hier de 200 058 van mehano (artnr. 2231 )


Mvg Steven

Michiel

Wat een eigenaardige plaatsen voor het oude type op deze diesel van Mehano. [:0] Normaal zou ik verwachten dat het typenummer in het klein schuin voor onder het laddertje zou staan, Is dit werkelijk volgens groot voorbeeld?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Michiel

Wat een eigenaardige plaatsen voor het oude type op deze diesel van Mehano. [:0] Normaal zou ik verwachten dat het typenummer in het klein schuin voor onder het laddertje zou staan, Is dit werkelijk volgens groot voorbeeld?

In het boek "Les d?corations du mat?riel moteur de la SNCB - Les locomotives diesel de ligne" van het TSP staat een foto van de 200059 op bladzijde 105 in precies deze kleurstelling met de cijfers op die manier. Dus, ja.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Thanks Luc. ik heb weer wat bijgeleerd. Je ziet, dat moderne spul in niet mijn specialiteit! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stevend

Wat het Jocadis model betreft, deze heeft ook dubbele lichten.


enige aanpassing zal hier ook moeten gebuiren

Sicco

citaat:
Geplaatst door Sicco

Of wachten tot er een nieuw model komt. Dat gaat heus gebeuren. Ofwel neemt iemand de mallen van Mehano over, ofwel een nieuwe productie.


Zie aankondiging in de jongste MSM [:D]
(ja het was voorkennis)

Ralf Wittkamp

Hello Sicco.
When I guess your information right (I'm not really perfect in understanding the dutch language [:)]) a new company wants to produce a new H0 model of the SNCB serie 51?

Could you name the company or "only" give a hint? When should the model be available?

Thank you.


greetings
Ralf
 

Sicco

Yes, Van Biervliet/LS Models is going to produce it, al logical step after the 'proto 60'. Don't know when, but it will be after the proto 60 and 22/23 batches so no hurry.