Airbrush: onontbeerlijk voor modeltreinbouw?

Gestart door cyberbeast, 13 augustus 2010, 10:12:42 AM

cyberbeast

Als ik zo al die geweatherde gebouwen en treinen bekijk, zakt de moed me op voorhand al in de schoenen om aan zoiets te beginnen. :)

Met een airbrush kun je redelijk precies werken en zijn er meer mogelijkheden dan met een borsteltje.

Is een airbrush onontbeerlijk voor modelbouw als je je gebouwen en materieel wil verouderen?

janjozef

nee, je hoeft het zeker niet te hebben om te verweren, om proper en strak een kleur te geven is het wel makkelijker.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Is een airbrush onontbeerlijk voor modelbouw als je je gebouwen en materieel wil verouderen?

Alle gebouwen,en treinen (die geouderd zijn) heb ik met de kwast en wat papier gedaan
kijk maar op ysbeer photobucket of het gelukt is

een verfspuit kan handig zijn maar zonder gat het ook

wim

Gerolf

Om te verweren is een airbrush zeker niet "onontbeerlijk". Een airbrush is wel nuttig om een "zweem" van opgewaaid stof aan te brengen, en uiteraard om een dunne dekkende verflaag aan te brengen bij zelfgemaakte bouwsels.
Verschillende washing (met laagjes sterk verdunde verf dus) vind ik nog steeds een prima methode, omdat het "vuil" zich dan ook ophoopt in de spleten en kieren waar het anders ook blijft zitten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw