Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Treinen met HLE type 160

Gestart door Peter, 11 augustus 2010, 18:14:04 PM

Peter

Heeft iemand gegevens van welke rijtuigen over het algemeen gebruikt werden in treinen die in tijdperk III tot begin jaren 70 door de HLE type 160 getrokken werden.

@Rixke: heb op je website en archieven gezocht maar kon niets vinden (stom van mij??)
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Peter,
Het is niet veel, maar de site van LSM vermeldt de TEE41/42 "Paris Ruhr" Parijs-Dortmund bestaande uit Mistral rijtuigen en getrokken door een 150 of 160.
Zie http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/1959-1970_N.htm
citaat:
Geplaatst door Peter

Heeft iemand gegevens van welke rijtuigen over het algemeen gebruikt werden in treinen die in tijdperk III tot begin jaren 70 door de HLE type 160 getrokken werden.

@Rixke: heb op je website en archieven gezocht maar kon niets vinden (stom van mij??)


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Peter
@Rixke: heb op je website en archieven gezocht maar kon niets vinden (stom van mij??)



Peter, U wordt bij deze uitgeleverd aan de meedogenloze archivarissen-inquisitie ! [}:)] [;)] [:D]

De elektrische locomotief voor vier systemen type 160

Ik meen hier I3 of I4-rijtuigen te herkennen, al zullen ze ook wel met I5 gereden hebben ? Uiteraard in de oude nummering.
De laatste 2 zijn uitgebracht door LSM, de I3 moeten nog volgen ...
Ook de I2 komen wel in aanmerking voor Uw samenstelling (Fleischmann, binnenkort ook LSM ?) en de I1 uiteraard (ook op de aankondiginslijst van LSM)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

itchy

Nog eentje voor als je internationaal wil gaan.. geplukt van de site http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?f=5&t=16537&start=450 hier een draad over internationale samenstellingen vanuit Frankrijk naar het hoge noorden - en dus vaak door Belgi?... en vaak met een 160.

"D1135 Paris-Kobenhavn (Osterport)/D1134 retour KH-Paris (je n'ai pas les horaires pr?cis. mais tr?s probablement assez lent car plac? juste apr?s le sillon du Paris Skandinavien Express ).
D?part Paris 18h20. Arriv?e Osterport: 10h40. Via Li?ge, Aachen, Koln, Munster, Osnabruck, Bremen, Hamburg Altona (rebroussement), Puttgarden, (ferry) Rodby, Nykobing Falster, Kobenhavn H.

Loc: France BB16000/ Belgique s?rie 18 ou 16 jusque Koln Deutz/ Allemagne BR110 Koln D-Hamburg, BR220/221 ou UM BR218 rouge "lie de vin" de Hamburg ? Puttgarten. Rodby ? Kobenhavn: MZ1400 ou MY1100. "

Loc
_SNCF UIC-Y B10c couchettes Paris-Kobenhavn
_SNCF UIC-Y AB Paris-Kobenhavn
_SNCF UIC-Y B10c couchettes Paris-Kobenhavn
_SNCF WLAB U, U-hansa ou MU Paris-Kobenhavn (probablement en livr?e TEN )
_SNCF UIC-Y B10c couchettes Paris-Puttgarden
_SNCF DDm porte autos Paris-Puttgarden
_SNCF DDm porte autos Paris-Puttgarden

Attention: en 1973, pas de restau. Il vous faudra manger sur le ferry ! Entre 1966 et 19xx(date ind?termin?e) utilisation d'un WR CIWL Paris-Puttgarden.

Ce train a circul? ? partir de 1966. Si on veut une composition d'avant 1971, on peut remplacer la WLAB SNCF par une WLAB U-Hansa ou U aux couleurs de la CIWL, et changer les B10c en DEV. Il y aura cependant un probl?me: La AB place assises: A l'epoque, il s'agit probablement d'une A0 48 A3B5 (ex CFL) ou pire encore, une DEV AO46. Vous pouvez transiger en la rempla?ant ? partir de 1969 par une UIC-X AB DSB couleur Marron-Brun. Apr?s tout c'est un train d'agence. On peut supposer suite ? une d?faillance de notre AB SNCF, que la DSB utilise une UIC-X en remplacement. Avant 1969 collez lui une DSB AV.
Dans sa composition DEV, comprend ?galement un WR CIWL faisant office de "cafetaria" plac? en queue (Paris Puttgarden), c'est en Danois dans le texte !
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

rixke rail

In de vlugte opgezocht, enekele sfeerbeelden.
Twee achterflappen van "Het Spoor" uit de 6ties en 1 sfeerfoto uit hetzelfde blad :







Enjoy !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dieselfreak

In Spoorwegjournaal nr. 151 staat een artikel over 40 jaar electrische tractie tussen Luik en Aken met o.a. enkele foto's uit de jaren 60 van een 160 met I1 en I2 rijtuigen.
MC

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)