Railbikes lijn 48

Gestart door Jurgen, 11 augustus 2010, 17:07:33 PM

Jurgen

Het was een keer iets anders dan met de fiets.
V??l zwaarder ook heb ik aan den lijve ondervonden. xx(

Een url="http://fietssporen.webs.com/lijn48.htm"blitsfotoreportage/url.


Zij die Sourbrodt nog eens willen zien zoals het is/was moeten wel snel zijn. Men is van plan om er appartementen neer te poten. :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Knappe reportage. Het verwonderd me hoeveel toeristen de uitdaging aangaan om met een railbike een parkoers af te leggen. Ik denk dat velen vooraf niet wisten waaraan ze beginnen zijn. Of valt het allemaal nog mee. Zitten er hellingentjes in het traject.
Ben je ook een bezoekje gaan brengen aan onze Belgische treinenproducent LS Models. Zij wonen 1 straat verder van het station van Sourbrodt.

Jurgen

Dat er veel toeristen de uitdaging aangaan is wel waar. Je kan de railbikes best reserveren voordat je naar daar vertrekt, anders ben je er waarschijnlijk aan voor de moeite. Wij hebben moeten wachten op het volgende vertrek want voor het vertrek om 13u30 waren we te laat, alles was volzet en om 12u30 waren we al daar.

Wat de helling betreft, het is gewoon 1 lange helling met ergens in het begin een plat stukje waar je nog steeds hard moet duwen.
Op de terugweg is het dan wel allemaal bergaf en kan je bijna niet trappen omdat je railbike te snel gaat. [:D]

Veel kan je niet bezoeken in Sourbrodt. Je hebt slechts 20 minuten tijd om te rusten en eventueel iets te drinken of een ijsje te eten en dan moet je terug vertrekken.

Maar het is een keer leuk om te doen. Zoals ik al zei, het is een zware heenrit, maar je kan met 4 op zo'n railbike en kan dus af en toe eens afwisselen met trappen.
Je kan nadien eventueel nog een wandeling doen in de omgeving. Op die manier heb je een dag vol beweging gehad. Altijd leuk denk ik toch.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.