roco lok/multimaus.

Gestart door RDH000, 01 augustus 2010, 00:00:23 AM

RDH000

Hallo,
even een klein vraagje, de transfo en de..tjah verdeeldoos? of hoe noemt die?(10761) van een lokmaus2, werkt een multimaus daar ook mee of moet je daarvoor een zwaardere transfo en een andere "verdeeldoos" hebben?
ook zit ik nog met het "probleem" dat ik nu 2 regelaars heb die ik nu beide kan gebruiken, als ik een multimaus koop heb ik er zogezegd 1 over, kan ik deze op een of andere manier door eventueel iets bij te kopen ook nog gebruiken of is dat uitgesloten? (booster?)
mvg Robin
 

RDH000

 

INFO

Robin,

De verdeeldoos van een Maus (10761) noem je een versterker.

Deze versterker kan maximaal 3A aan stroom leveren om je treinen mee te laten rijden. De trafo levert deze stroom aan de versterker.

Bij een Multi-Maus  setje zit ook een versterker (10764), en een Trafo.

Je kunt de Multi-Maus en de Maus aansluiten op dezelfde versterker dan is er eentje de baas en de andere volgt de instructies van de baas, Master en Slave.

Je kunt de extra versterker ook als booster aansluiten. Hoe dat moet staat uitgebreid uitgelegd op dit forum zoek dat maar even op.
En dat is dan ook wel misschien de rede dat niemand hier een reactie op heeft gegeven, want het was vragen naar de bekende weg.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

RDH000

nja.. ik wist dat je ze samen kan aansluiten, dat doe ik ook (lokmaus) maar kan je de versterker 10761 van de lokmaus gebruiken voor de multimaus of is die daarvoor te licht of volledig verschillend?
 

INFO

En heb je nu het antwoord gelezen?

citaat:
Je kunt de Multi-Maus en de Maus aansluiten op dezelfde versterker dan is er eentje de baas en de andere volgt de instructies van de baas, Master en Slave.



En voor de duidelijkheid nog een keer.

citaat:
Je kunt de Multi-Maus en de Maus aansluiten op dezelfde versterker dan is er eentje de baas en de andere volgt de instructies van de baas, Master en Slave.



En voor de zekerheid stel dat je het nog niet leest.

citaat:
Je kunt de Multi-Maus en de Maus aansluiten op dezelfde versterker dan is er eentje de baas en de andere volgt de instructies van de baas, Master en Slave.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

renstimpie

Is herhaling geen didactisch principe [:)] ?
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026