Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 86

Gestart door Jurgen, 26 juli 2010, 19:48:39 PM

Jurgen

Ik ben er weer eens op uit getrokken met mijn fiets. Deze keer heb ik de voormalige spoorlijn 86 onveilig gemaakt en ik had mijn camera mee! :D

Een verslagje van het gedeelte url="http://belgianmodeltrains.webs.com/lijn86.htm"Leuze - Bas?cles/url. Enjoy!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Leuk verslag, maar je moet blijkbaar wel goed uitkijken om nog overblijfselen op te speuren. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BigCedric

De lijn tussen Ronse en Leuze is waarschijnlijk al vroeger gesloten voor pasagiers. Waarschijnlijk rond 1983, mijn vader nam dagelijks die lijn en de ene dag op de andere was het afgeschaft.
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Leuk verslag, maar je moet blijkbaar wel goed uitkijken om nog overblijfselen op te speuren. [;)]




Inderdaad.

Op een andere website staan nog enkele dingen die er toen nog wel stonden. Zo zou er ergens nog een hele oude kilometerpaal in het vuurrood geschilderd zijn, maar die heb ik dus nergens zien staan.
Het was precies lang geleden dat de groendienst nog eens langsgeweest was. [:D]


Wat de sluiting voor reizigers betreft, het zou kunnen. Ik heb de info ook maar op een andere website gevonden.

Maar alle verdere info is altijd welkom hoor. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Interessante reportage Jurgen!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

jakke

Ik las je verslag met belangstelling .
Heb jij ook de route laten loggen door een gps-toestel en heb je dus het traject in gpx-formaat?
Mag je me altijd per "pm" doorsturen.

Bvd
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Klaas Zondervan

Leuk verslag Jurgen.
Ik heb in Belgi? al veel gefietst over verlaten spoortrajecten, maar deze kende ik nog niet. Omdat ik toch van plan ben deze zomer richting Ronse te fietsen kan ik net zo goed even doorrijden om dit traject ook verkennen.

hobbyist

Jakke, ik heb de route utgetekend voor het gps. Normaal gezien heb jij dat programma ook. Ik wil het hier tonen met google earth maar dat lukt me niet. Het bestand kan ik je bezorgen.

Klaas Zondervan

Waarom zo ingewikkeld met dat gps gedoe? Als je op google maps kijkt en je brengt Leuze groot in beeld, dan zie je die lijn vanzelf lopen, westelijk langs de bebouwing van Leuze naar het zuiden.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door jakke

Ik las je verslag met belangstelling .
Heb jij ook de route laten loggen door een gps-toestel en heb je dus het traject in gpx-formaat?
Mag je me altijd per "pm" doorsturen.

Bvd




Neen, ik kijk altijd via Google Earth of Google Maps waar en hoe en dan vertrek ik gewoon.
Nadien maak ik er met behulp van Google Earth en enkele websites een fotoverslag van.

Het enige dat ik dus doe is foto's nemen en die online plaatsen. [;)]
Van die GPS dingen heb ik trouwens geen verstand. Ik ben al blij als mijn GPS me de juiste weg wijst en op tijd verteld waar er files staan. Dat laatste doet ze meestal pas als ik er al in sta! [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.