Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

ER-quick spoorbedding- Ballast met plakband?

Gestart door conducteur, 14 juli 2010, 18:25:57 PM

conducteur

Heeft iemand ervaring met bovenstaande? Het ziet er veelbelovend uit, maar heb het nog niet gekocht omdat het toch direct 30 euro is...
Moet je daar echt nog die anti-akoustische spoorbedding onderleggen zoals verteld word op de site van ER decor?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Dit is al draadje nummer twee over dit product,de eerste is met een(1) reactie dood gelopen.
en als er nu geen link naar het product komt dat loopt ook dit weer dood.
Met bovenstaande heeft niemand ervaring natuurlijk.

Bedoel je dit?????????
http://www.er-decor.be/html/gleisbettungen.html
wim

conducteur

Het gaat inderdaad over hetvolgende:http://www.er-decor.be/html/er-quick_spoorbedding.html, heb al het artikel in msm 86 meermaals gelezen en wou toch nog eens hier vragen...
Zaal Forum

ysbeer

Dat spul lijkt mij wel goed,maar je kunt ook gewoon 5 mm dik sponsrubber gebruiken.
Dat is goedkoper en onder de naam MOOSRUBBER bij een goed kunststof of rubber handel te koop
Anita Decor in Duitsland (google) levert het ook in strippen en platen.

Maar normale kurk strippen doen het ook.

Belangrijk is dat je de strippen op de tafel lijmt met flexibele lijm.
En eindelijk de witte verdunde houtlijm om je ballast vast te zetten WEGGOOIT
en alleen nog maar met flexlijm werkt.

Dan is de geluids productie minimaal.

Waarom denk jij eigenlijk dat je onder dat spul nog iets moet doen ,waar staat dat????????

wim

conducteur

http://www.er-decor.be/html/body_er-quick_spoorbedding4.html
en dan beetje scrollen tot 'extra geluidsdemping'
Zaal Forum

ysbeer

Ja leuk maar duur.
En geloof mij nu met gewone kurk dat je met flexlijm  gebruikt gaat het zeker zo goed.
De tafel (die moet stevig zijn)de plaat er op(die moet zo dik mogelijk zijn)bereik je veel meer dan met allerhande duur spul.
wim

dikken

Hallo,

Ik heb dit al gebruikt. De strip is een soort "bitumen", kleeft aan beide zijden en is makkelijk te leggen, ook in bochten. Het beste is dat je direct na het leggen "schottert" anders zal alle vuil en dergelijke dat je nog produceert in die strip blijven plakken. Door de fabrikant wordt het aangeraden om het dan met een haardroger op te warmen waarna je de rails er in drukt.

Ik zou het zelf niet op mijn baan gebruiken wegens:

- te duur;
- te kleverig (recupereren van rails kan je vergeten)(schotteren doe ik liever in een maal)
- niet zo eenvoudig te snijden, eens het geplaatst is.Rekt, plakt aan je mes, vingers

maar ja, dit is dan ook maar "mijn" mening. Ik veronderstel dat er wel andere mensen zijn die daar wel tevreden mee zijn.

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

conducteur

Wat bedoel je met 'ik schotter liefst in een maal'? En hoe zit het met de demping van het geluid?
Zaal Forum

dikken

Eerst mijn "track leggen en de scenery en schottering gebeurt nadien, als ik zeker ben dat alles perfect loopt. Anders kan ik beginnen uitbreken en dat zie je altijd.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

conducteur

Zou je niet een gelijkaardig resultaat verkrijgen met dubbelzijdige foamtape op EPS? Ik ben op zoek naar een minder tijdrovende manier om mijn sporen te schotteren...
'k doe da nie echt graag en er kruipt heel veel tijd in, en gezien de tijd die we nog hebben om het minibaantje af te werken is elke minuut werk die ik mezelf kan besparen welkom. Maar voorlopig kan ik me nog even amuseren met het houtwerk, en de sporen in het onzichtbare die niet moeten geschotterd worden kan ik al leggen, de achtergrond schilderen, maar op 1 augustus is mijn baan voor 90% af.
Zaal Forum

Rochevalien

schotteren auf Niederlandisch ist das "ballasten"[:D][:D]

conducteur

Niemand
.... een idee?
Zaal Forum

dikken

De beste manier om dit te weten is misschien zelf een testspoortje aanleggen. Daarbij kan je ons dan verheugen met je bevindingen. Ik heb er geen idee van op dit bestaat in 5 cm breedte.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

conducteur

dan gaan we morgen richting hubo om EPS ( ook wel isomo -isolation moderne- of piepschuim). Het enige waar ik een beetje bang van ben is dat je het volgende resultaat krijgt: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/ballast-leggen-met-verf.html,dat de ballast niet dik gelegd wordt en het een redelijk dunne laag blijft
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

Zou je niet een gelijkaardig resultaat verkrijgen met dubbelzijdige foamtape op EPS? Ik ben op zoek naar een minder tijdrovende manier om mijn sporen te schotteren...
'k doe da nie echt graag en er kruipt heel veel tijd in, en gezien de tijd die we nog hebben om het minibaantje af te werken is elke minuut werk die ik mezelf kan besparen welkom. Maar voorlopig kan ik me nog even amuseren met het houtwerk, en de sporen in het onzichtbare die niet moeten geschotterd worden kan ik al leggen, de achtergrond schilderen, maar op 1 augustus is mijn baan voor 90% af.

Als je iets minder had gedacht en gedacht en gevraagd en weer gedacht en weer gevraagd was het allang klaar geweest.[:D][:D]
De beste weg gewoon proberen
wim