Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Werktrein in Aarschot

Gestart door Jurgen, 06 juli 2010, 18:00:33 PM

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Kan het zijn dat het hier om deze rijtuigen gaat???

Dan zijn het I1-rijtuigen

factageklerk

Dat is de trein voor spoorvernieuwing standplaats Schaerbeek type K vermoed ik aan de andere kant was het wat beter leesbaar

Jurgen

Hmm, 2 antwoorden en 2 verschillende dan nog wel. Nu weet ik het nog niet zeker. [:D]

Maar k3-rijtuigen zijn het al niet, daar ben ik ondertussen zeker van.

Een I1 zou dus best wel kunnen.
Als ik de foto van Erwin vergelijk met die van mij lijken het wel dezelfde rijtuigen, alleen is het rijtuig bij Erwin in een veel betere staat dan diegene die in Aarschot staan. [:)]

Men is hier begonnen aan de voetgangersbrug over de sporen. Misschien daarmee dat die trein hier ook staat.
De oude goederenloods mag men trouwens nog niet afbreken doordat er zwaluwnesten onder de dakgoot zitten. Doordat deze dieren beschermd zijn mag men die nesten niet zomaar verwijderen en dreigt men nu vertraging op te lopen waardoor de subsidies in het gedrang gaan komen. 't Gaat dus nog leuk worden. [:D]

Maar dat even terzijde.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

De trein van erwin zijn foto is bedoelt als overnachtingstrein voor spoorarbeiders en zal daarom een stuk properder zijn dan dat ander gedrocht. maar al verschillen de dakventilators, ik zou toch zeggen dat ze gelijk zijn,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

OMC

Rijtuigtypes bepalen is nooit mijn sterkste kant geweest maar ik vermoed dat het over I1-rijtuigen, K-rijtuigen hadden naar ik meen dubbele deuren. Het zijn in ieder geval ex-slaaprijtuigen, op de foto van Jurgen gaat het over een eerdere versie van leefrijtuigen van de Vernieuwingstrein van Schaarbeek (volledige vernieuwingstrein bestaat meestal uit ongeveer 5 van deze rijtuigen + de werktuigen die nodig zijn voor de te bepalen werken), terwijl de foto van Erwin de 'schonere' versie toont in Mol. Alez, da's mijn gedacht h? mannen [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be