Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Ts in reizigersdienst ...

Gestart door rixke rail, 04 juli 2010, 22:22:01 PM

rixke rail

... van 23'ers dan nog wel ! :p Een mooie foto van Ben Lannoot via de site van "spoorvreter" Steven De Schuiteneer is te vinden op deze link :
urlhttp://spoorvreter.be/blog/?p=6083&cpage=1#comment-13937/url

Zeldzaam of niet ? Bij mij op de baan gaat deze ge-imiteerd worden !!! ^
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OMC

Altijd schoon gerief om foto's van te maken :) Al moet ik wel zeggen dat dit geen echte treinschakeling is omdat er maar 1 van beide locs in dienst is (lees: de panto tegen de draad heeft staan en als enige loc stroom afneemt). De 2e loc kan mee op sleep geweest zijn wegens een defect of gewoon om een losse rit + bijhorend rijpad uit te sparen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

rixke rail

2e gedacht : ?t is idd. g??n ts, de tweede loc is op sleep ! [:I] Oeps te rap gereageerd ! [:o)]  Desalniettemin zal dat nagebootst worden op mijn modelbaan ! [:D]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mattias

Het is moeilijk te zien op de foto of ze beide in dienst zijn, maar ik weet wel dat die treinen vaak in treinschakeling rijden met een piekuurtrein tussen Schaarbeek en Charleroi! Dus het is toch mogelijk!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C.B.

Beide lok's zijn wel degelijk in dienst.
Alleen zie je niet goed op deze foto dat de laatste stroomafnemer van de 2e lok tegen de draad staat.
Groetjes.
Claudio.

itchy

Ik heb de laatste tijd toch ook al vrij vaak lange slepen M4's gezien in het Brusselse met twee 23'ers ervoor (om de dienstregeling te kunnen halen?). Het zal dus volgens mij ook geen gesleepte lok zijn.
citaat:
Geplaatst door Mattias

Het is moeilijk te zien op de foto of ze beide in dienst zijn, maar ik weet wel dat die treinen vaak in treinschakeling rijden met een piekuurtrein tussen Schaarbeek en Charleroi! Dus het is toch mogelijk!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OMC

Foto nog eens bekeken en ik zat verkeerd met mijn stelling, wat zou de reden hiervan kunnen zijn? Toch uitsparen van een losse rit?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

itchy

Weet iemand of de samenstelling HLE26 + 5xM6 + HLE26 (dus zonder M6 stuurstand) ook in TS rijdt of werkt er in elke richting maar ??n lok en is de andere op sleep?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Anarchy

citaat:
Geplaatst door itchy

Weet iemand of de samenstelling HLE26 + 5xM6 + HLE26 (dus zonder M6 stuurstand) ook in TS rijdt of werkt er in elke richting maar ??n lok en is de andere op sleep?



@Itchy, Werkt in TS, beide loc's dus steeds in dienst.

@Rixke rail, de reeks 23 in TS is dagelijkse kost op de lijn 124 met P-treinen.

13erke

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door itchy

Weet iemand of de samenstelling HLE26 + 5xM6 + HLE26 (dus zonder M6 stuurstand) ook in TS rijdt of werkt er in elke richting maar ??n lok en is de andere op sleep?



@Itchy, Werkt in TS, beide loc's dus steeds in dienst.

@Rixke rail, de reeks 23 in TS is dagelijkse kost op de lijn 124 met P-treinen.


Maar dan ga je toch nog twee maandjes moeten wachten, deze rijdt namelijk niet in de zomervakantie.[;)]

itchy

Bedankt Anarchy! Als ik het goed heb is de juiste samenstelling: HLE26 + M6B/B/BD/A/B/B/B/B + HLE26 (dus 8 M6'en). Dat wordt ook weer moeilijk met die sets van Classix! [;)]
citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door itchy

Weet iemand of de samenstelling HLE26 + 5xM6 + HLE26 (dus zonder M6 stuurstand) ook in TS rijdt of werkt er in elke richting maar ??n lok en is de andere op sleep?



@Itchy, Werkt in TS, beide loc's dus steeds in dienst.

@Rixke rail, de reeks 23 in TS is dagelijkse kost op de lijn 124 met P-treinen.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Steven DH

citaat:
Geplaatst door rixke rail

... van 23'ers dan nog wel ! [:p] Een mooie foto van Ben Lannoot via de site van "spoorvreter" Steven De Schuiteneer is te vinden op deze link :
http://spoorvreter.be/blog/?p=6083&cpage=1#comment-13937

Zeldzaam of niet ? Bij mij op de baan gaat deze ge-imiteerd worden !!! [^]
Modelspoorse groeten,
Eric.



Hoi Eric,

Bedankt voor je positieve commentaar [:)]. Een kleine opmerking echter: de foto is niet van fotovriend Ben maar van ondergetekende [;)]. BTW, op mijn flickr-site vinden jullie trouwens ook foto's terug van de HLE26 met M6 zoals ze tussen Louvain-la-Neuve en Binche bollen.

Spoorse groeten,
Steven De Haeck
Bezoek ook mijn fotopagina: www.flickr.com/photos/stevendehaeck

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Steven DH
Hoi Eric,

Bedankt voor je positieve commentaar [:)]. Een kleine opmerking echter: de foto is niet van fotovriend Ben maar van ondergetekende [;)]. BTW, op mijn flickr-site vinden jullie trouwens ook foto's terug van de HLE26 met M6 zoals ze tussen Louvain-la-Neuve en Binche bollen.

Spoorse groeten,
Steven De Haeck



Sorry persoonsverwisseling, jullie zijn beide toptrenspotters !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN