Monceau 27-06-2010

Gestart door harzfreak, 28 juni 2010, 11:27:32 AM

harzfreak

Gisteren ben ik eens een kijkje gaan nemen in de oude stelplaats van Monceau. Ik had hier al veel verhalen van gehoord. En toen ik daar aankwam viel men mond letterlijk open:D.

kijk zelf maar.
http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/sets/72157624250247513/
Groetjes Maarten

hobbyist

zeer mooi. blijkbaar kun je ook in de loc's zelf. Spijtig dat je er geen foto's van de stuurposten bij staan.

conducteur

Wat zal er gebeuren met al dat mooi materiaal? Verder verroesten en ten prooi stellen aan vandalen en graffitispuiters?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

De liefhebbers van de stomers zouden naar t schijnt heel dien boel opgekocht hebben om te restaureren, er is laatst een dikke omslag toegekomen daar ...

mini-bs

Maarten,

op Flickr staat een blauwe 62 met belgische strepen. heb je in de remise toevallig kunnen te weten komen waar die voor moet dienen ajb ?

Randall
 

janjozef

Oh chef hebt ge in uwe portemonee geschoten [:D]

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

harzfreak

@ mini-bs. Deze lok was bestemt voor naar een afrikaans land te gaan. Hij ging zelf smalspoor draaistellen krijgen en zijn buffers zijn weg. Maar normaal gezien gaan deze plannen niet door.
Groetjes Maarten

Sicco

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Maarten,
op Flickr staat een blauwe 62 met belgische strepen. heb je in de remise toevallig kunnen te weten komen waar die voor moet dienen ajb ?


Je bedoelt een 55? Die staat in Kinkempois, bij Luik. Dit is Monceau, bij Charleroi, en die werkplaats is al 10 jaar dicht.

chef garde

De enige blauwe loc op Maarten zn link is een 51, die staat achter de 5148, begrijp ook deze vraag nie bepaald ...

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/4741897520/sizes/l/in/set-72157624250247513/

conducteur

ik denk dat het over deze machine gaat:
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sicco

citaat:
Geplaatst door chef garde

De enige blauwe loc op Maarten zn link is een 51, die staat achter de 5148, begrijp ook deze vraag nie bepaald ...

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/4741897520/sizes/l/in/set-72157624250247513/



Ik zie een tweede, verbleekte geel-groene 51-er achter de eerste 51-er.
Wat een merkwaardige wending heeft dit topic toch weer...

the_gold

Een typisch geval van een 'zonnesteek'[:D]

harzfreak

Ja inderdaad heren dit ging even de verkeerde kant op. Het is inderdaad die blauwe 55 waarover het gaat. Deze staat in Kinkempois.
Groetjes Maarten

Powered By Diesel

Het onkruid is precies weeral hoog opgeschoten. Toen ik er een aantal maanden geleden ben geweest, hadden ze alles vrijgemaakt en een deel van het materiaal in de loods geplaatst.

Toch heb ik hier toen geen foto's van geplaatst omdat er ook kladders en andere vandalen meelezen, en deze locatie nog vrij intact was, alhoewel het verschil van september vorig jaar (vrijwel nog geen grafitti en slechts enkele lampen stukgeslagen) tegen april dit jaar (bijna alle lampen stukgeslagen en grafitti op loks) goed te zien was. Hoe minder foto's en naamverwijzingen er over dergelijke plaatsen verschijnen, hoe beter. Sommige dingen worden beter stil gehouden. (Dat is natuurlijk mijn mening)
running on heavy fuel