keerlus aansluiten

Gestart door didier1990, 11 juni 2010, 20:16:24 PM

didier1990

beste

Heb er geen handleiding bij gekregen.
Ervin kan dat bevestigen. [;)]

mvg
didier

Klaas Zondervan

Dat is raar. Hoe wist je dan van al die andere aansluitingen hoe je ze moest maken? Zomaar wat geprobeerd?

ERVIN

Nee Klaas , hij heeft mij om raad gevraagd.[;)]

INFO

Tja heren, zoals op de factuur staat aangegeven zijn alle handleidingen te downloaden vanaf www.people.zeelandnet.nl/rosoft en als je dat gemist hebt, dan is denk ik een vraag om en naar de handleiding de eerste stap die je doet als je iets gaat aansluiten denk ik denkelijk zomaar.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Klopt volledig Wim ( INFO) , ook ik heb met de eerste keerlus-module problemen gehad, ook bij mij hoorde je die " klik " niet , maar toen heb ik even naar je site gekeken en daar was het " licht " te vinden h?.[;)]

Met als gevolg dat ik hier nu de tevreden klant ben van 6 keerlus-modules.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

....zoals op de factuur staat aangegeven...
Zo zie je maar, je moet tegenwoordig zelfs de factuur lezen.[:D]

didier1990

beste


de aansluitingen heb ik gehad van ervin.
Maar degene die naar de voeding moest had ik niet opgeschreven.

Dat is goed
Maar dan moet je de factuur eerst krijgen he anders kun je dat ook niet zien [:D].
Die had ik ook niet [:o)]

INFO

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

....zoals op de factuur staat aangegeven...
Zo zie je maar, je moet tegenwoordig zelfs de factuur lezen.[:D]



Nee, je moet gewoon kijken bij de leverancier van het product, en die rechtstreeks om informatie vragen. De beschrijvingen en de werking staat sinds 2007 op de site, voor iedereen toegankelijk.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ToThePoint

En dan te zeggen dat ik dat gezien heb zijn keerlus. Zag dat wel dat er aan het aansluitblokje maar 2 draden aangesloten waren.
Aangezien ik mijn keerlusmodulen zelf gebouwd heb en dus ook de print kleiner gemaakt en aangepast aan mijn idee van reserve onderdelen en snel kunnen vervangen. Gebruik ik van die connectors die men in oude PC?s gebruikte. De inschuifconnectoren laten toe dat men in enkele seconden een print kan vervangen, indien men over een reserve beschikt en kan men in alle rust de defecte herstellen. Eveneens heeft men een werkend exemplaar waar eventueel referentie?s kunnen bekeken worden. Maar eind goed al goed.
Chapeau Didier dat je het gefixt hebt. Ik vermoed wel dat je sectie?s te klein gaan zijn voor je 12 delige TGV. Elke sectie in de keerlus dient langer te zijn dan je langste trein !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

didier1990

elke sectie of alleen de c sectie

INFO

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ik vermoed wel dat je sectie?s te klein gaan zijn voor je 12 delige TGV. Elke sectie in de keerlus dient langer te zijn dan je langste trein !



Nee, meneer ToThePoint, ik wil je het dringende advies geven de handleiding te lezen, alvorens dit soort foutieve en dus onjuiste informatie te plaatsen.

B.V.D.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door didier1990

elke sectie of alleen de c sectie




Didier, laat je nu alsjeblieft niet gek maken door iemand die de klok heeft horen luiden, maar absoluut niet weet waar de klepel hangt. Als je echt wil weten hoe het werkt vraag het dan aan Erwin, of rechtstreeks aan mij, daar schiet je meer mee op dan met deze geplaatste opmerking van iemand die niet weet waar hij over spreekt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

eric

Wim.
Ik dat er ene in Essen hier niet meer mee leest[;)]

INFO

Ik weet niet of Patrick Smout nog mee leest. Maar dat is de bedenker van de Keerlusschakeling die bekend staat onder de naam Ultieme Keerlus of FunkyRail Keerlus. Is door Henk Funk op een strokenprint gezet, en Klaas Zondervan heeft de optie voor beide richtingen uitgedacht. Allemaal jaren geleden op het Benelux forum. Later is de schakeling op een PCB gezet door mij, om het zelfbouwen makkelijker te maken voor een breder publiek. Maar dat is oud nieuws en staat ook te lezen in de sticky onderwerpen hierover.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

...en Klaas Zondervan heeft de optie voor beide richtingen uitgedacht.
Is niet helemaal correct. De mogelijkheid om in twee richtingen te rijden zat al in het originele ontwerp van Patrick.
Mijn bijdrage was het voorstel om de stroomdetector mee te schakelen naar de andere rail. Als je dat niet doet krijg je nl. de situatie dat een trein de stroomdetectors afwisselend links en rechts ziet. En dan loop je de kans dat er een detector gemist wordt. Zelfde probleem wat je kan hebben als je een ongedetecteerde sectie voedt zonder diodes er tussen.