Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

rijtuigen in verniste teak

Gestart door Michiel, 08 juni 2010, 13:56:02 PM

Dirky

JP,
Als je dat dek gedaan hebt moet je ook weten dat teak in oneindig veel kleurvariaties komt. bvb. Onze eetplaats is op sommige plaatsen lichter van kleur dan vuren, op andere dan weer donkerder dan notelaar... dus, je bewering gaat niet op!


Dirky


Gerolf

[:0] Heb je plannen, Dirk ? [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Dirky

JP,
Als je dat dek gedaan hebt moet je ook weten dat teak in oneindig veel kleurvariaties komt. bvb. Onze eetplaats is op sommige plaatsen lichter van kleur dan vuren, op andere dan weer donkerder dan notelaar... dus, je bewering gaat niet op!





Zou kunnen dirk. Ik ga men hand niet in het vuur ervoor steken. Vele factoren beinvloeden de houtskleur.
Blanke teak word zelfs zilvergrijs.
Wat ik bedoel is de blanke net behandelde teakkleur.
Het soort bescherming is al een van de kleur bepalende elementen.
Om even te illusstreren. De vriendin vroeg ooit hoe ze haar blanken beukenhouten trap kom schilderen zodanig dat ie niet geelachtig word, want dat vond ze absoluut lelijk. Tja beukenhout is nu net de houtsoort die wel gelig word, zeker met het verouderen van vernis.
Na onderzoek met witte verf in pattineer toestanden kwamen we op het luminieuze idee om vernis te gebruiken waar ze kurk vloeren mee behandelen. Wat het is weet ik niet, maar de beuken trap is na 2 jaar nog steeds niet gelig.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI