Info Brossel gezocht

Gestart door belair, 02 juni 2010, 09:26:44 AM

belair

Eerst het verhaal achter de vraag:
Ik werk als beroepsbrandweerman bij de stad Gistel. Als lid van het personeel van stad Gistel krijg ik dan ook via mail wekelijks de info en werkopdrachten van de stad. Ik kreeg te lezen dat ze op zoek waren naar een geschikte naam voor een nieuwe vergaderzaal in het administratief centrum. Gezien dit gebouw op de plaats van het voormalig station van Gistel staat dacht ik aan de naam Brossel zaal, gezien dat er reghelmatig een Brossel door Gistel kwam. Lap ze nemen wel die naam zeker.
Nu de vraag:
Heeft er iemand voor mij de juiste gegevens van een Brossel, waar gemaakt, wanneer enz. Eveneens een foto van goede kwaliteit die kan gepubliceerd worden in het gemeentelijk infoblad.
Alvast bedankt.
groeten
Luc

Gerolf

Neem contact met iemand als Max Delie. Die gaat je vast helpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

Luc,

Max Delie heeft een boek uitgebracht:
"AUTORAILS/MOTORRIJTUIGEN" (ISBN 2-87202-007-1)
waarin de historie van 'kleine-',type551, en 'grote Brossel', type552, uitgebreid aan bod komen.
Dit in de veronderstelling dat je het niet over hun autobussen hebt...[;)]

Luc.

hobbyist

Heb hier een 40 tal a5 pagina's over autorails. Had deze ingescant maar er was een fout in bij het wegschrijven van het pdf bestand.morgen opnieuw proberen. Weet iemand hoe ik hier een pdf bestand kan plaatsen

Gerolf

citaat:
Geplaatst door hobbyist
Weet iemand hoe ik hier een pdf bestand kan plaatsen
Zoals met alle bestanden: Ergens op een webruimte plaatsen, en de link hier [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Je had inderdaad verschillende typen brossels: de kleine motorwagens (550 en 551), de grote Brossels (waarvan er nog 11 als reeks 49 hebben gereden, maar ook de 20 46-ers zijn van origine Brossels)

Gerolf