Info Brossel gezocht

Gestart door belair, 02 juni 2010, 09:26:44 AM

belair

Eerst het verhaal achter de vraag:
Ik werk als beroepsbrandweerman bij de stad Gistel. Als lid van het personeel van stad Gistel krijg ik dan ook via mail wekelijks de info en werkopdrachten van de stad. Ik kreeg te lezen dat ze op zoek waren naar een geschikte naam voor een nieuwe vergaderzaal in het administratief centrum. Gezien dit gebouw op de plaats van het voormalig station van Gistel staat dacht ik aan de naam Brossel zaal, gezien dat er reghelmatig een Brossel door Gistel kwam. Lap ze nemen wel die naam zeker.
Nu de vraag:
Heeft er iemand voor mij de juiste gegevens van een Brossel, waar gemaakt, wanneer enz. Eveneens een foto van goede kwaliteit die kan gepubliceerd worden in het gemeentelijk infoblad.
Alvast bedankt.
groeten
Luc

Gerolf

Neem contact met iemand als Max Delie. Die gaat je vast helpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

Luc,

Max Delie heeft een boek uitgebracht:
"AUTORAILS/MOTORRIJTUIGEN" (ISBN 2-87202-007-1)
waarin de historie van 'kleine-',type551, en 'grote Brossel', type552, uitgebreid aan bod komen.
Dit in de veronderstelling dat je het niet over hun autobussen hebt...[;)]

Luc.

hobbyist

Heb hier een 40 tal a5 pagina's over autorails. Had deze ingescant maar er was een fout in bij het wegschrijven van het pdf bestand.morgen opnieuw proberen. Weet iemand hoe ik hier een pdf bestand kan plaatsen

Gerolf

citaat:
Geplaatst door hobbyist
Weet iemand hoe ik hier een pdf bestand kan plaatsen
Zoals met alle bestanden: Ergens op een webruimte plaatsen, en de link hier [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Je had inderdaad verschillende typen brossels: de kleine motorwagens (550 en 551), de grote Brossels (waarvan er nog 11 als reeks 49 hebben gereden, maar ook de 20 46-ers zijn van origine Brossels)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist


marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door hobbyist

bedankt gerolf


En bedankt Leon. Ziet er erg interessant uit.
Toch een tip: vergeet volgende keer bij het scannen niet om het knopje 'descreen' aan te klikken. Dan verdwijnt het moir?-effect op de foto's.

hobbyist

Marc, dat knopje heb ik niet. ik scan nog met een hp 5470c met hp precisionscan 3.1. Ik denk ook dat als ik in pdf formaat scan de kwaliteit toch al lager is. kan wel eens de foto's apart inscannen en dan via photobucket plaatsen. de info komt uit rail et traction jaar december 1958.

marc goovaerts

Leon,
Ik kan je geruststellen: geen enkele scanner heeft fysiek zo'n knopje.
Het is iets wat je bij de meeste scanners kan aanvinken in het dialoogvenster dat je op je scherm krijgt. Even de handleiding van je scanner nakijken om te weten hoe het bij jouw exemplaar werkt.

belair

Spijtig dat de tekst in het Frans is.
Toch bedankt voor de reactie.
Luc