Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Brandalarm in Leuven

Gestart door jlvjlv, 30 mei 2010, 13:21:46 PM

jlvjlv

Uit de web-krant van 30 mei 2010 's middags:

"LEUVEN - Een stoomtrein heeft een brandalarm veroorzaakt aan het stadskantoor in de Leuvense stationsbuurt.
De hulpdiensten kregen zaterdagochtend melding van enkele getuigen dat er een rookwolk van achter het stadskantoor leek te komen. Even later meldde een andere voorbijganger een zware brandgeur in de stationsomgeving. Nergens was echter brand te bespeuren.

Het station, de werf achter het station, het stadskantoor en het KBC gebouw werden gecontroleerd. Enkele minuten later werd duidelijk dat de wolk afkomstig was van een stoomtrein op doorreis die in het station van Leuven was gepasseerd.

Het alarm werd afgeblazen en de brandweer kon terugkeren naar de kazerne."

:D

Jurgen

Was dit misschien de trein die de dienst zou verzekeren tijdens het evenement in... (Ik ben even de naam kwijt [:o)])?

Het was voor de heropening van het station daar ofzoiets ter gelegenheid van 175 jaar spoorwegen.
Ik kon er helaas weer niet bij zijn, net als in Leuven zat ik weer op een schoolfeest.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Was dit misschien de trein die de dienst zou verzekeren tijdens het evenement in... (Ik ben even de naam kwijt [:o)])?

Het was voor de heropening van het station daar ofzoiets ter gelegenheid van 175 jaar spoorwegen.
Ik kon er helaas weer niet bij zijn, net als in Leuven zat ik weer op een schoolfeest.

Dat was de stoomtrein die pendelde tussen Gembloux en Namen ter gelegenheid van de inhuldiging van het nieuwe station van Gembloux en 175 jaar belgische spoorwegen.

trainfreak

Ik ben al blij dat het brandalarm in Namen niet afging!
De stomer stond bij het terugrijden zo'n 5 meter onder de kap.
De stoker deed er dan nog een schepje bovenop.
De hele tunnel zat onder de zwarte rook.

Toen dan ook nog eens het overdrukventiel opensprong dacht ik dat het echt wel zou afgaan, maar buiten het aanslaan van zo een grote ventilator gebeurde er helemaal niets. (De roltrappen zijn wel in alarm gegaan, maar of dat er iets mee te maken heeft?)
Spoorse groeten
Dimitri

factageklerk

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Ik ben al blij dat het brandalarm in Namen niet afging!
De stomer stond bij het terugrijden zo'n 5 meter onder de kap.
De stoker deed er dan nog een schepje bovenop.
De hele tunnel zat onder de zwarte rook.

Toen dan ook nog eens het overdrukventiel opensprong dacht ik dat het echt wel zou afgaan, maar buiten het aanslaan van zo een grote ventilator gebeurde er helemaal niets. (De roltrappen zijn wel in alarm gegaan, maar of dat er iets mee te maken heeft?)

Ik ben helaas niet kunnen gaan hoe was het daar geweest trouwens Dimitri? En heb je er foto's van

trainfreak

De rit zelf was wel tof, voor de rest was het maar magertjes.
De reuzen vond ik zelf niet mooi, die van Wetteren zijn mooier![:p]

We zijn een kleine 3 uur gebleven, waarvan we al een uur op de trein zaten...
Ik heb een tiental foto's, maar super zijn ze niet.
De rijtuigen waren de K's van de holding en TSP, en 2 L rijtuigen, 7 in totaal.
Spoorse groeten
Dimitri