Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

locdepots bezoeken

Gestart door joble, 25 mei 2010, 23:54:04 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
Dat zou me ook interesseren! [^]
... en hier is er nog ??n [;)] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

joble

citaat:
Geplaatst door Michiel

Dat zou me ook interesseren! [^]



Als ik iets te pakken krijg, laat het je weten.

Ik heb ook al enkele keren geprobeerd het NMBS archief te bereiken met die vraag, maar voorlopig nog zonder respons. Volgens mij moeten die toch wel wat info hebben.

Groeten,
Johan

marc goovaerts

Ik denk dat er meer dan genoeg mensen ge?nteresseerd zullen zijn om hiermee een mooi MSM-artikel te gaan maken.

Michael

Marc daar sluit ik mij bij aan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

joble

Ondertussen antwoord gehad van de archiefdienst.

Die mensen hebben erg hun best gedaan, maar voorlopig nog geen plannen gevonden. Er is nog een kansje dat er plannen zijn van de (ex-)draaischijf van Gentbrugge. Vingers gekruist afwachten...

In ieder geval ben ik wel aangenaam verrast door de moeite die men bij de NMBS hiervoor wil doen.

Binnen een paar weken ga ik de draaibrug van Gouvy eens bekijken, fotograferen en opmeten.

Groeten,
Johan

mark7758

Veel plezier en denk aan ons?[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

joble

citaat:
Geplaatst door mark7758

Veel plezier en denk aan ons?[^]



'k Zal aan jullie denken[;)] en iets laten weten als ik daar geweest ben. Als er dan mensen ge?nteresserd zijn in de foto's / schetsen, stuur dan maar een PM.

Waarschijnlijk ga ik het laatste weekend van juni, of het eerste van juli. Als er iemand zin is om mee naar daar te gaan, dat mag ook natuurlijk. Met meerdere zie je meer dan als je alleen bent.

Groeten,
Johan

trainfreak

Heb je al toestemming voor in gouvy rond te lopen?
Zo nee, als de chef daar je geen toestemming geeft: gewoon blijven zagen.
Zeggen dat je van ver bent gekomen om speciaal die draaischijf eens te bezoeken..
Spoorse groeten
Dimitri

joble

'k Heb een mailtje gestuurd naar zowel NMBS als naar Infrabel met de vraag voor toestemming. Als ik hierop geen antwoord krijg, heb ik ook nog het telefoonnummer van het station zelf dat ik eens kan proberen.

't Is een terrein waar geen sporen meer liggen, dus verwacht ik niet dat ze echt problemen gaan maken hierover. Maar inderdaad eerst vragen...

Groeten,
Johan

vanmiegroet

In leuven kan je nog opmetingen doen en in het depotgebouw binnen gaan .
En zelfs met een groep een rondleiding krijgen[|)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

In leuven kan je nog opmetingen doen en in het depotgebouw binnen gaan .
En zelfs met een groep een rondleiding krijgen[|)]



Euh, ik weet niet op welke planeet jij gezeten hebt, maar enkele weken geleden is dit depot voor de allerlaatste keer opengesteld geweest.
Alles wat er staat zal verhuizen naar andere depots in Belgi?.

Het gebouw zelf gaat tegen de grond en moet plaats ruimen voor apartementen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

In leuven kan je nog opmetingen doen en in het depotgebouw binnen gaan .
En zelfs met een groep een rondleiding krijgen[|)]



Euh, ik weet niet op welke planeet jij gezeten hebt, maar enkele weken geleden is dit depot voor de allerlaatste keer opengesteld geweest.
Alles wat er staat zal verhuizen naar andere depots in Belgi?.

Dat was de laatste opening voor het grote publiek. Ge?nteresseerden kunnen volgens mij nog altijd met een groep een bezoek wagen.
Spoorse groeten
Dimitri

B-Cargo

Dat dacht ik ook, contact opnemen met de afdeling Historisch Patrimonium van Holding zou ik zeggen! [;)]

Johnnytrein

Als het niet in Belgi? moet zijn spring dan eens in je wagen voor een ritje naar Bochum-dalhauzen. http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ vooral op hun opendagen is er veel te zien en er is ook een draaischijf met loods.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Powered By Diesel

Eindelijk teruggevonden. Hierbij foto's van een draaischijf te Montzen. Foto's zijn van 2008.






























running on heavy fuel