Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

openen Mehano Reeks 51

Gestart door BartT, 25 mei 2010, 00:17:24 AM

BartT

Hallo,

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn reeks 51 open
sate prikkers, geweld.....het helpt allemaal niet. Ik zie dat de nokken gewoon losgekomen zijn, en nog wil de kap niet eraf.
En volgens de gebruiksaanwijzing is het toch zo simpel.
Wie heeft tips??
Ik heb trouwens de soundversie (voorzover dat wat uitmaakt)

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

the_gold

Ik ben ook van plan om de kappen te wisselen van mijn 5109 en 5166. Tot nu toe zonder resultaat. Waarmee ik ook zit is de vooruiten van de vlottende cabine van roco, ze zitten naar binnen geduwd van toen ik de ruitenwissers plaatste. Onmogelijk blijkbaar om ze terug naar binnen te duwen.

deurenkletser

Om een 51 te openen moet je eerst de koppeling verwijderen dacht ik. Ook de baanruimer en dan haal je hem er zo af.

Peter

Eerst koppeling en baanruimer verwijderen. De baanruimer zit met twee kleine schroefjes vast. Daarna de kap wat spreiden en afnemen.
Gaat normaal vanzelf. MAAR: leg wel die kleine schroefjes VEILIG in een doosje want voor je het weet vallen ze op de grond en als je dan toevallig vloerbedekking hebt .......zoeken!!!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Of met een magneet in de hand proberen. Als ze van magnetisch materiaal gemaakt zijn tenminste.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

BartT

Dankzij jullie hulp is het gelukt. Bedankt!

Ik ben bezig om de derde frontlamp brandend te krijgen. Is het al iemand gelukt? Een heel gepriegel.

Weet iemand of op de sounddecoder nog een mogelijkheid is om cabineverlichting op aan te sluiten?

groeten,

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

chef garde

citaat:
Geplaatst door BartT

Dankzij jullie hulp is het gelukt. Bedankt!
groeten,

Bart

Straks nog toe krijgen ...  [:D]

BartT

Weet iemand of er ergens fijnere ladders verkrijgbaar zijn voor de reeks 51?

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

Johnnytrein

Heb je al eens gekeken bij paul bellon messing modelbouw. http://www.pb-messingmodelbouw.com/
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

the_gold

Weet iemand hoe je het best en veiligst het grijze vierkantje met cabine inrichting uit een vlottende cabine van roco losmaakt? Het ruitje is namelijk naar binnen geduwt en ik krijg niets los.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door the_gold

Weet iemand hoe je het best en veiligst het grijze vierkantje met cabine inrichting uit een vlottende cabine van roco losmaakt? Het ruitje is namelijk naar binnen geduwt en ik krijg niets los.

Probeer de volledige kap aan beide kanten een beetje naar buiten te plooien ( duwen), en tegelijkertijd met een fijne schroevendraaier een beetje wringen aan de bestuurderspost , het moet zo lukken want bij mij is dat ook gegaan , kijk maar..........

Zoals je kan zien heb ik er treinbestuurders in geplaatst.[;)]

the_gold

oeioei! Ik zal eens langs moeten komen geloof ik [:D]

C-rail

Die Roco's zijn al erg om de stuurpost eruit te krijgen, maat staan er terug in krijgen![B)] Je moet oppassen dat je de ruit niet wringt als je de stuurpost er terug instopt, want dan plopt heel je ruit naar buiten!

ERVIN

citaat:
Geplaatst door C-rail

Die Roco's zijn al erg om de stuurpost eruit te krijgen, maat staan er terug in krijgen![B)] Je moet oppassen dat je de ruit niet wringt als je de stuurpost er terug instopt, want dan plopt heel je ruit naar buiten!

Dan heb ik altijd al veel geluk gehad , want van bovenstaande problemen heb ik nog geen last gehad.

@the_gold , altijd welkom h?.[;)]

the_gold

ps : het is gelukt om de kappen te wisselen. De 5166 rijd nu op sound, en de 5109 en 5102 in Ts!