Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Ombouw MW45 naar ES

Gestart door Peter, 18 mei 2010, 11:40:35 AM

Peter

Een tijdje geleden heb ik bij Gerrit een kap voor een motorstel reeks 45 gekocht, met de bedoeling die om te bouwen naar een ES 402 (voor onderhoud bovenleiding) in de bordeaux versie.
Normaal werd voor die ombouw (bij het grootbedrijf) een reeks 43 gebruikt (dacht ik) Zijn er buiten het dak en dichtgemaakte ramen, nog ander verschillen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hoi Peter,

Ik ben niet zeker maar ik denk dat er onder de kap verschil is.  Ik dacht dat een 43 slechts 1 dieselmotor had e, een 44 of 45 2 motoren.  Hierdoor is er verschil in de bogies (tractie- en loopbogie).

Zoals gezegd ben ik niet zeker, ik kan misschien verbeterd worden door andere forumleden indien fout

mvg

Rudy

Sicco

Klopt, de 43 had een afwijkend motordraaistel en de 44/45 had een losse dieselmotor met tractiemotoren; de indeling van een 43 is verder totaal anders dan een 45, zowel in de lengte als - misschien nog wel lastiger - in de hoogte.

Peter

Bedoel je aan de buitekant van de kast Sicco, en zijn die verschillen zo groot dat je die op een H0 model zou opmerken?
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

citaat:
Geplaatst door Peter

Bedoel je aan de buitekant van de kast Sicco, en zijn die verschillen zo groot dat je die op een H0 model zou opmerken?


Dat hangt ervan af hoe precies je wel zijn en of je het zelf erg vind. Voor velen zullen de verschillen marginaal zijn, voor de puristen duidelijk niet. Als je er twee gekoppeld hebt is het duidelijk zichtbaar, vooral omdat de bak bij de een lager staat dan bij de ander (kijk b.v. naar het verschil in instaptreden en de hoogte van de ruiten)

Ik heb wel foto's thuis van beide gekoppeld maar daar ben ik nu niet [:)]

Peter

Als het verschil echt opvalt, niet dat ik echt een "klinknagelteller" ben, is het waarschijnlijk dan toch beter om maar zoals in enkele nummers van MSM geleden, om van niets te beginnen, maar helaas was de geplaatste tekening nogal summier, en degene die het artikel schreef krijg ik blijkbaar niet te pakken via email. Ik wacht nog wel op je foto om het verschil te zien.
Bedankt alvast Sicco.
Met vriendelijke groeten
Peter