DELTA set combineren met digitale set

Gestart door ward, 16 mei 2010, 23:43:58 PM

ward

Ik heb momenteel m'n oog laten vallen op een volledige set van marklin (rails, toebehoren en de delta startset) met de startset Delta 29605.
Ik heb momenteel een startset (brandweer) 29755.
Is het mogelijk deze twee met elkaar te combineren?
Mijn plan zou dus zijn de sporen van deze sets met elkaar te combineren, maar ipv de delta mn huidig mobile station?
Of moeten hiervoor ombouwingen gebeuren.
Is het verder mogelijk om een DC model om te bouwen naar een AC model?
Daar een collega van me een hele mooie trein heeft staan in DC, maar ik een AC spoorbaan heb vroeg ik me af of men die kon ombouwen en hoeveel dit ongeveer zou kosten.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Gerolf

#1
Ik weet niet of een mobile station delta-decoders ondersteund. Ik zou denken dat je decoders moet vervangen.
Ombouw van DC naar AC kan: sleper nodig, bedrading aan te passen, eventueel een andere decoder.

PS: dit soort informatie is uitgebreid te vinden op dit forum.
Gebruik echter niet de zoekfunctie van het forum zelf (die is traag, en erger nog, blokkeert het forum voor anderen)
Beter is het om in bvb Google de zoekterm site:www.modelspoormagazine.be [uw zoektermen] in te tikken
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

#2
Het is niet nodig om decoders te vervangen.
Delta is gewoon digitaal zoals het normale digitale systeem van M?rklin, echter met beperkingen. Zo is maar een beperkt aantal adressen mogelijk, en Delta decoders hebben minder functies. Je kunt de systemen dus gewoon door elkaar gebruiken.

Als je aanstuurt met het mobile station zit de beperking in de Delta decoders, die kennen minder adressen dan het volwaardige pakket.
Stuur je aan met de Delta regelaar, dan zit de beperking daarin, die kan maar een beperkt aantal adressen sturen (vier of vijf)

ward

#3
Hartelijk dank voor de informatie!
Nu weet ik weer een heel stuk meer.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--