levering van materiaal

Gestart door didier1990, 13 mei 2010, 14:00:11 PM

didier1990

beste

Hebben jullie ook dat je iets bestelt dat het niet of lang wegblijft.

Ik zit namelijk met een trein en het lukt precies niet.
Moest digitaal worden gemaakt decoder inbouwen.

die heeft bij een modelbouwwinkel binnengeweest 13 maand.
terug gaan halen omwillen dat die niet klaar was.
naar een andere winkel gedaan nu 2 maand geleden nog niets van gehoort.:(!
Zijn er nog mensen die dit hebben?

en materiaal dat ik bestel voor de baan te besturen dat is ook al twee maand bestelt.
Hoor ik ook niets van weet niet meer wat ik moet doen.
Iemand die hier iets op weet.

Begin de hobby een beetje beu te worden zo.V

mvg
didier

dgrr57

Mijn mening (voor wat die waard is) :

nooit bestellen. Alleen kopen wat ik zie [:)]

zelf ombouwen. De eerste lok is een beetje moeilijk (kost soms een tweede decoder [:(]) maar daarna veel geld en ervaring verdiend. Een beetje zoeken op internet. Alles staat erop [;)]

didier1990

ja dit heb ik al gezien in de winkel maar dat ik dat wil gaan halen.
Is dat er toevallig niet meer.
Maar die decoders moeten binnen komen daar ben ik eigenlijk op aan het wachten.[:(!]

mvg
didier

Gerolf

Dat soort verhalen hoor ik helaas regelmatig. Ik heb geen idee of het afhangt van de winkelier, of dat de "grote" firma's hier schuld aan hebben.

Voor het inbouwen van decoders zou ik denken dat je dat zelf kan leren doen, of iemand zoekt die het voor jou kan doen, of het jou kan leren.
Materiaal koop ik vaak via het internet. Sommigen huiveren daarvan, maar ik heb nauwelijks slechte ervaringen hiermee. Je weet ook meteen (voor je bestelt) of de handelaar iets in voorraad heeft of niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat soort verhalen hoor ik helaas regelmatig. Ik heb geen idee of het afhangt van de winkelier, of dat de "grote" firma's hier schuld aan hebben.

Voor het inbouwen van decoders zou ik denken dat je dat zelf kan leren doen, of iemand zoekt die het voor jou kan doen, of het jou kan leren.
Materiaal koop ik vaak via het internet. Sommigen huiveren daarvan, maar ik heb nauwelijks slechte ervaringen hiermee. Je weet ook meteen (voor je bestelt) of de handelaar iets in voorraad heeft of niet.



Ga daar maar vanuit.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

ToThePoint

Ik bestel of koop ze op ebay in het groot.
Trainparadis bij Patrick (st-niklaas) heeft ook de esu liggen en moet dat nog eens nakijken, maar in het groot is ie vermoedelijk goedkoper.
Soit Didier ik zie dat je in deurne woont.
Ik in Kapellen, (binnen een maand in Zwijndrecht) dus als je materiaal hebt dan kom ik dat wel even uitleggen of we spreken af. Zal u wegwijs maken in hoe en wat.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

didier1990

beste

ToThePoint zou tof zijn dat je dat wil doen.
Ken er eigenlijk niets van.
Ik kan aan mijn centrale zeggen dat die die trein moet pakken maar alles instellen is beetje te veel voor mij.
En dan nog een probleem ken jij de aansluiting voor een keerlusmodule?
Ik zit met het probleem met een kortsluiting elke keer maar kan na een jaar.
Nog niet testen of het door mijn decoder komt of door verkeerde aansluiting.
Dit vindt ik eigenlijk vrij frustrerent.

mvg
didier

ToThePoint

Didier geen paniek ik help u wel verder.
Heb die keerlussen zelf gemaakt en weet hoe ze werken.
Ik breng het nodige mee.
Als u de trein (loc) heeft en een decoder dan geeft u maar een gil en dan spreken we wel eens af. Als de trein (loc) reeds voorbereid is voor digitaal dan is het een makkie. Indien er verbouw moet worden dan gaat dat wel iets langer duren maar ook dat komt in orde.

Voorlopig heb ik absoluut geen tijd t/m het eerste weekend van juni.
Maar veronderstel dat er nog enige tijd over gaat totdat u het nodige materiaal heeft.
Ik hoor het wel he
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Johan 18

Net als Gerolf koop ik alles nog enkel via internet, voornamelijk eBay Duitsland, scenery en huisjes onder direct kopen, dit met betaling gewoon met IBAN.
Levertijd 6a7 dagen.
Decoders bestel ik in Nederland, voornamelijk ESU of Keuhn, goedkopere prijzen.
Railmateriaal en locomotieven + wagons tweedehands op ruilbeurzen.
Tip: Heb steeds plat baterijtje van 9V in mijn tas om te testen wanneer geen proefbaantje aanwezig.
Kopen bij winkeliers in Belgie hoort tot het verleden, dat wat je wil is nooit aanwezig en bij bestellen steeds een lange wachttijd, op enkele uitzonderingen daargelaten, er zijn er nog goede.
Groetjes.
Johan.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Johan 18
Net als Gerolf koop ik alles nog enkel via internet
Ik had in mijn vorige post nochtans gezet
citaat:
Materiaal koop ik vaak via het internet
Toch wel een nuance, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Noem mij een barmhartige samaritaan, maar wat ik hier in de winkel kan kopen, ga ik niet op internet gaan zoeken, behalve als het prijsverschil ?rg groot wordt. En gezien regio en tijdperk waarvoor ik ga, ben ik al voor een erg groot deel afhankelijk van de 2de-handsmarkt (lees eBay) want nieuw wordt helemaal niets meer geproduceerd door de fabrikanten. (het lijkt alsof ik de enige afnemer ben van Belgisch TP1 in schaal N [:I])

In de winkel koop ik wat er is, en bestel nooit. Via internet blijken leveringstermijnen over het algemeen erg redelijk. 1 keer heb ik 9 maanden moeten wachten; op een herstelling van een Minitrix treinstel, net tijdens de fa?sementperiode van M?rklin.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

didier1990

beste

Heb een keer sporen bestelt bij vanbiervliet en dat liep gewoon goed.
Heb ze bestelt waren niet genoeg binnen en binnen de maand had ik alles liggen.
Dat is pas plezant.

Maar ik dacht dat je in de winkel toch meer materiaal kon krijgen snel en goed.
maar blijkbaar is dat toch verkeerd.

mvg
didier

Stefan Appelmans

Ja, voor mij ook enkel kopen wat er voor mij staat. In de winkel of in een beurs. Heel zeldzaam Ebay.
Wat er ook soms gebeurt, is wanneer je iets bestelt in een winkel, zeggen ze u niet dat het vitueel onmogelijk is, en je wacht en je wacht, en dat komt....soms nooit. Eens hadden ze een niet meer bestaande decoder besteld...zo gezegd besteld. Dat gebeurt ook.
Een andere keer, jaren geleden, had ik iets besteld. En wachten en wachten. "Na een zekere tijd" ging de verkoper in zijn bureel en kwam terug met een een dik pak papieren: Kijk, dit zijn allemaal bestellingen.
Begrepen[xx(], nooit meer besteld...Triestig, niet? Maar het is zo.
Men leert altijd bij.[:(]
stefan.

Peter

Meestal koop ik alles in de winkel. Er zijn, zeker als je aan zelfbouw doet, materialen die je eerst wil zien, want afbeeldingen en/of kleuren zeggen niet alles. Dat heeft natuurlijk ook zijn nadelen. Zo zit ik nu te wachten op materiaal van Evergreen, waarvan ik nog 1 plaat te kort kom en die momenteel in het Antwerpse niet te vinden is. Ik ga natuurlijk niet alle winkels in Belgie afzoeken want dan kost die plaat (ook als ik ze laat opsturen) het dubbel van normaal (port en verpakking) Opsturen laat ik door slechts twee winkels doen en dan nog alleen als het om meerdere materialen en/of grotere bedragen (bv.>100,00 euro)
Met vriendelijke groeten
Peter